فرماندار رضوانشهر اعلام کرد:

تندباد در رضوانشهر بیش از ۱۶ میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت!

محمود قاسمی، فرماندار رضوانشهر اظهار داشت: به دنبال وزش تندباد بیش از ۱۶ میلیارد تومان به منازل مسکونی و تاسیسات در این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی گفت: به دنبال وزش تندباد به میزان بیش از ۱۶ میلیارد تومان به منازل مسکونی و تاسیسات شبکه برق، گاز، آب، راهداری و… در این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به برآورد اولیه خسارت از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان به یادمان شهدای روستایی، منازل مسکونی، ابنیه‌های عمومی، تاسیسات برق، گاز، آب شرب، راهداری و… گفت: خسارت وارده به بیش از ۱۲۰ منزل مسکونی شهری و روستایی و همچنین ۷ خودرو، حدود شش میلیاردو ۴۵۰ میلیون تومان، ابنیه‌های فنی و علائم و تجهیزات راهداری ۱۸۸ میلیون تومان، شبکه آب‌رسانی شهری و روستایی ۷۶۰ میلیون تومان، تأسیسات گاز شهری و روستایی ۵۰۰ میلیون تومان است.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه بیشترین خسارت در حوزه شبکه برق‌رسانی بود، افزود: بیش از ۱۹ کیلومتر فشار متوسط، ۱۷ کیلومتر فشار ضعیف و بیش از ۳۵ عدد شکستگی تیر برق فشار متوسط و ضعیف در سطح شهرستان آسیب جدی دیده است که مبلغ برآورد بیش از ۸ میلیاردو پانصد میلیون تومان می‌باشد.

قاسمی ادامه داد: به جزء شکستگی و ریشه کن شدن درختان در داخل جنگل‌های رضوانشهر بیش از ۱۵ مورد سقوط درخت در محور اصلی داشته‌ایم که با کمک نیروهای راهداری و منابع طبیعی شهرستان جهت تردد خودروهای سبک و سنگین جمع آوری شد.

فرماندار رضوانشهر گفت: همچنین بدلیل بروز آتش سوزی در جنگل‌های این شهرستان واقع در محدوده لکه پشته پونل، چران، استه سر و رینه حدود یک هکتار طعمه حریق شد که با کمک نیروهای مردمی، بسیج و نیروهای منابع طبیعی و… مهار شد.

قاسمی در خصوص اقدامات اولیه صورت گرفته ستاد بحران شهرستان بیان داشت: ضمن آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران، کمک‌های اولیه از سوی دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله هلال احمر در اختیار خانوارهای آسیب دیده گذاشته شده است و همچنین در خصوص منازل مسکونی تخریب شده افراد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بازسازی منازل معرفی شده‌اند.

Share