سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد؛

تغییر سن بازنشستگی نیاز به قانون دائمی دارد | باید به دقت جزئیات لایحه بودجه را بررسی کنیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده این کمیسیون برای بررسی کلیات لایحه مذکور، گفت: کلیات لایحه بودجه در نشست عصر امروز به رأی گذاشته می‌شود تا به زودی در صحن علنی بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تصمیم گیری نهایی در این کمیسیون که عصر امروز برگزار می‌شود، گفت: با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت و اقتصاد درباره شاخص‌های ارز و هدفمندی جلساتی در کمیسیون تلفیق برگزار شده و توضحیاتی درباره کلیات ارائه شده لذا در حال طی فرایند بررسی کلیات هستیم و در نشستی که برای رأی گیری کلیات است، رئیس سازمان بودجه ۲۰ دقیقه، مسئولان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها هر کدام ۱۰ دقیقه و نمایندگانی از اتاق بازرگانی، تعاونی و اصناف نیز صحبت می‌کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه این نشست، ۴ نماینده مخالف و ۴ نماینده موافق نظرات خود را بیان کرده و در آخر ۲۰ دقیقه دیگر نیز به رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد و سپس درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، رأی گیری می‌شود. از آنجایی که ۵ روز بیشتر فرصت نداشتیم و ممکن بود نمایندگان روز پنجشنبه به حوزه انتخابیه بروند، به صورت کاملا فشرده جلسات کمیسیون تلفیق برگزار شد.

وی افزود: کلیات لایحه بودجه چه در کمیسیون تلفیق تصویب شود و چه رد شود به صحن می‌رود تا تصمیم گیری نهایی را نمایندگان در نشست علنی داشته باشند که اگر آنجا به تصویب رسید، مجددا به کمیسیون می‌آید تا جزئیات بررسی شود و اگر رد شود به دولت باز می‌گردد تا جزئییات مجددا بررسی شود.

زارع در ادامه با بیان اینکه بررسی جزئیات لایحه بودجه در مجلس حدود ۳ هفته طول می‌کشد، گفت: با توجه به تغییراتی که در بودجه داشته ایم، اعم از حذف ارز ترجیحی و تغییر یارانه‌ها و همچنین تغییر ماهیت شکلی ردیف‌های بودجه صندوق پیشرفت و عدالت استانی باید به دقت جزئیات را بررسی کنیم تا تصمیمات به نفع مردم هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه درباره حذف سن بازنشستگی از لایحه بودجه عنوان کرد: دولت این نظر را دارد که باید در این خصوص مانند دنیا باشیم و سن ۶۰ سال کف سن بازنشستگی باشد و افراد بیشتر خدمت کنند که البته نمایندگان باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام با قانون منع به کارگیری بازنشستگان تعارض ندارد، اظهار داشت: این سن بازنشستگی برای کسانی است که هنوز بازنشسته نشده اند.

زارع در ادامه تأکید کرد: نکته قابل توجه این است که این تصمیم گیری در لایحه بودجه انجام شده و صرفا برای یک سال است و دردی از دولت دوا نمی‌کند از این رو باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا در برنامه توسعه این موضوع را مطرح کند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما قصد داریم فرصت بیشتری به جوانان که از علم و انرژی بیشتر برخوردار هستند بدهیم تا به صحنه بیایند اما ماده مذکور با خیلی از قوانین تناقض دارد و شخصا نیز با آن مخالفم و تاکید دارم باید فرصت برای اشتغال جوانان فراهم شود اما در نهایت باید نمایندگان برای آن تصمیم بگیرند.

Share