بودجه 1401

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ شد

حمیدرضا حاجی بابایی با رای اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، رئیس این کمیسیون شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا حاجی بابایی با  ۲۵ رای از مجموع ۴۴ رای اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی، رئیس این کمیسیون شد.

 روز یکشنبه تمامی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نفرات خود را جهت حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مشخص کرده بودند.

براساس این گزارش سید محسن دهنوی و ابراهیم عزیزی به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون تلفیق انتخاب شدند و رحیم زارع نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق انتخاب شد.

همچنین علی اصغر باقرزاده به عنوان دبیر اول و رحمت الله نوروزی به عنوان دبیر دوم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند.

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به تشکیل اولین جلسه این کمیسیون طی عصر امروز گفت: اگر شورای نگهبان نظر خود را پیرامون مصوبه مجلس مبنی بر تغییر آیین نامه داخلی مجلس در خصوص نحوه بررسی لایحه بودجه تا روز یکشنبه هفته آینده به مجلس ارسال کند، کمیسیون تلفیق بودجه رسما بررسی لایحه ۱۴۰۱ را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: تفاوت بررسی این لایحه بودجه با بودجه سال های گذشته در این است که پیش از این کلیات و جزئیات لوایح بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب می‌شد و سپس برای نظرخواهی، کلیات آن در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شد اما امسال کلیات لایحه بودجه ابتدا در کمیسیون تلفیق بررسی و سپس در صحن به رای گذاشته می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شود، آنگاه برای بررسی جزئیات به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد، در غیر اینصورت لایحه بودجه به دولت بازگردانده خواهد شد تا بعد از اصلاح به مجلس ارسال شود.

حاجی‌بابایی بیان کرد: طی هفته آینده بعد از بررسی‌ها گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مورد کلیات لایحه بودجه به صحن علنی ارائه خواهد شد تا بعد از قرائت این گزارش ها، نمایندگان نظر خود را در مورد آن اعلام کنند./

Share