شهردار رشت در بازدید از محله آزاد؛

به محلات کم برخوردار رشت توجه بیشتری می شود | لزوم احداث پروژه تصفیه خانه شرق رشت

سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضعف در گسترش شبکه فاضلاب و آسیب‌ دیدگی تاسیسات و زیرساختهای شهر را از جمله چالشهای پیش روی رشت ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی تصفیه‌ خانه شرق رشت باید به مطالبه‌ای همگانی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت جمعه سوم دی ماه ۱۴۰۰ در جریان بازدید از محله آزاد که به اتفاق نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، گروههای جهادی، معاونین و مدیران شهرداری انجام شد، اظهار داشت: رسیدگی به محلات کم برخوردار از جمله اولویتهایی محسوب می‌شود که همواره در صدر توجهات شهرداری رشت قرار داشته است که در همین راستا سعی کردیم از توان و ظرفیت گروههای جهادی و پتانسیل‌های اجتماعی بهترین استفاده ممکن را ببریم.

علوی با بیان اینکه علاوه بر ضعف در گسترش شبکه فاضلاب تاسیسات و زیرساختهای شهر رشت به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: متاسفانه راه اندازی تصفیه خانه شرق رشت توسط شرکت آب و فاضلاب در موعد مقرر عملیاتی نشده است و باید تحقق این امر به مطالبه بزرگ و اصلی همه ما تبدیل شود.

شهردار رشت اعتبار مورد نیاز برای ساخت تصفیه خانه شرق رشت را بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از علتهای کندی این پروژه‌ عدم تخصیص و تامین منابع مالی و اعتباری است که البته قرار بود برای عبور از این مشکل، پروژه توسط سرمایه‌گذار به شکل BOT اجرا شود.

وی با بیان اینکه هنوز زمینی برای احداث این تصفیه خانه تامین نشده است از روند انجام این پروژه به شدت انتقاد کرد و گفت: برای عملیاتی شدن اجرای پروژه تصفیه خانه شرق گیلان باید مطالبه‌ای بزرگ و همگانی در سطح شهرستان و استان شکل بگیرد.

سید امیر حسین علوی ادامه داد: قبلا برای تعیین تکلیف اراضی نسقی شهر رشت شیوه نامه‌ای را با هماهنگی دستگاه قضایی تهیه کرده‌ایم که در دیوان محاسبات رد شد. بنابراین انتظار داریم نمایندگان مجلس در این مورد ورود کرده و با تصویب یک قانون به همه شهرداری‌ها از جمله شهرداری رشت کمک نمایند.

وی برنامه عزم خدمت و سرکشی به محلات کم برخوردار را از جمله اقدامات مورد توجه شهرداری رشت در چند ماهه گذشته اعلام کرد و بیان داشت: محله آزاد کمبودهای زیادی دارد که با حمایتهای شورا سعی می‌کنیم، توجه ویژه‌تری به آن خصوصا در بخش خدمات اجتماعی، آسفالت معابر و خدمات شهری داشته باشیم.

علوی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در جلسه بعد با حضور دستگاه ذیربط بتوانیم موضوع روشنایی معابر این محله را حل و فصل کنیم.

گفتنی است که در پایان توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، شهردار رشت، مدیران شهرداری و گروههای جهادی از محله آزاد بازدید بعمل آمد و مقرر گردید که طی یکماه کار خدماتی در این محل صورت پذیرد.

Share