معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

برگزاری کلاس‌های جبرانی برای ابتدایی‌ها از بهمن‌ماه | فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای فاز دوم برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» از بهمن ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم که آموزش سال گذشته را در فضای مجازی شروع کرده بودند دچار ضعف جدی در مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت پایه‌ای نوشتن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضوان حکیم‌زاده درباره برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای جبران افت یادگیری به‌ویژه در مقطع ابتدایی اظهار کرد: فاز اول برنامه جبران و تثبیت یادگیری را در تابستان امسال بر اساس تفاهمنامه سه جانبه با دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی اجرا کردیم.

وی افزود: بر اساس آن برنامه، در سال تحصیلی که گذشت تمام دانش‌آموزانی را که در سه درس علوم، فارسی و ریاضیات نتایج «قابل قبول» و «نیازمند تلاش بیشتر» کسب کرده بودند  شناسایی و ۱۴ جلسه جبرانی برای آنها برگزار کردیم که تا سوم شهریورماه ادامه داشت و سپس ارزیابی انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه امسال برای آنکه بتوانیم از این فرصت بیشتر استفاده کنیم فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری را طراحی کردیم.  پس از مشخص شدن نتایج ارزشیابی نوبت اول مدارس، دانش‌آموزان مشمول شناسایی و مرحله دوم برنامه را اجرا  می‌کنیم.

حکیم‌زاده ادامه داد: زمان برگزاری کلاس‌های جبرانی بعد از پایان ارزشیابی نوبت اول تا پایان سال تحصیلی یعنی از بهمن ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد قابل توجه این است که با توجه به بررسی‌های میدانی و گزارش‌هایی که از معلمان گرفتیم، دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم که آموزش سال گذشته را در فضای مجازی شروع کرده بودند دچار ضعف جدی در مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت پایه‌ای نوشتن هستند، گفت: نکته قابل تامل دیگر آنکه در سطح بین المللی هم پایش‌هایی انجام و یکی از چالش‌های بعد از بازگشایی مدارس را ضعف مهارت نوشتن در بچه‌ها دانسته‌اند و علت این است که در فضای مجازی دانش‌آموزان ممکن است تکالیف مربوط به “خواندن” را انجام دهند، اما برای “نوشتن” چون تمرین کافی ندارند و زیرنظر معلم نیستند دچار ضعف می‌شوند.

وی تاکید کرد که نیازمند کار ویژه برای تقویت مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت نوشتن هستیم که در این برنامه یکی از محورها فراهم کردن فرصت‌هایی برای تمرین جدی نوشتن است.

Share