افزایش ضریب پایداری بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط در گیلان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت : تاکنون طی ۹۰۳ مرحله از اجرای طرح تاب آوری و با فعالیت ۳۶۱۲ اکیپ اجرایی به ظرفیت ۲۲۵۷ نفر ساعت روی ۲۰۱۶ کیلومتر از فیدرهای فشار متوسط، عملیات جهادی ارتقای تاب آوری شبکه صورت پذیرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: روشهای متفاوت تولید، انتقال و توزیع انرژی برق از یکسو و افزایش نرخ پایداری شبکه از سوی دیگر سبب شده است تا شرکتهای توزیع نیروی برق نقش کلیدی در تامین، حفظ و نگهداشت شبکه به منظور تامین برق مطمئن و پایدار جهت افزایش رضایتمندی و آسایش شهروندان و مشترکین داشته باشند که دراین میان و هنگام بروز انواع بحرانها میزان تاب آوری شبکههای توزیع برق ارتباط مستقیمی با شاخص آسایش دارد.
هنرمند افزود: با توجه به دستورالعملهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق مبنی بر شناسایی و پایش مستمر تهدیدات طبیعی حوزه صنعت آب و برق، بررسی الگوها و روشهای متنوع هم افزایی به منظور کاهش آسیبپذیری و تسهیل مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
وی اذعان داشت: استراتژی این شرکت در اجرای طرح جامع تاب آوری، بازسازی شبکههای مستعمل و خسارت دیده از بحران پیش آمده در سال گذشته بوده و در سال جاری با راهبرد تقویت و نوسازی شبکه و تاسیسات شرکت در سطح استان گیلان اقدامات موثر و ارزشمندی انجام پذیرفته و همچنان با جدیت در دست پیگیری و اقدام میباشد.
محمد اسماعیل هنرمند افزود: در سالهای ماضی، بخش عمدهای از تعمیرات شبکههای فشار متوسط هوایی بصورت خط گرم و بدون اعمال خاموشی انجام میشد.
وی در همین راستا بیان داشت: مهمترین شرط لازم جهت تعمیرات خط گرم، دسترسی به خطوط میباشد و از آنجائی که بخشی از شبکههای فشار متوسط این شرکت با عبور از نقاط صعب العبور مانند نواحی مرتفع و کوهستانی، مزارع و مناطق جنگلی از دسترس خارج بودند، از انجام تعمیرات گسترده جاماندند.
هنرمند تصریح کرد: اجرای طرح جهادی تاب آوری شبکههای توزیع با تجمیع اکیپهای عملیاتی و بکارگیری کلیه امکانات موجود شرکت، به منظور رفع نواقص برداشت شده از فیدرهای معیوب، در دستور کار قرار گرفت تا از بروز ناپایداری در شبکههای غیر قابل دسترس که با وقوع حوادث و بلایای طبیعی حادث میشود پیشگیری شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: مقاومسازی شبکههای توزیع، ارتقای قابلیت اطمینان شبکه، انجام تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری، بهره گیری از ظرفیت و توان فنی نیروی انسانی شرکت در راستای گسترش تعمیرات و کاهش هزینهها از مهمترین آثار و اهداف طرح ارتقاء تاب آوری است.
وی در همین راستا اجرای تمرین و مانور آموزشی جهت راهبری و مدیریت اکیپها در شرایط سخت و بحرانی و تعریف یک ساختار مناسب از برآورد خرید تجهیزات تا انجام تعمیرات را از دیگر مزایای این طرح جهادی دانست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت: تاکنون طی ۹۰۳ مرحله از اجرای طرح تاب آوری و با فعالیت ۳۶۱۲ اکیپ اجرایی به ظرفیت ۲۲۵۷ نفر ساعت روی ۲۰۱۶ کیلومتر از فیدرهای فشار متوسط، عملیات جهادی ارتقای تاب آوری شبکه صورت پذیرفته است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح فوق ۱۷۱ فیدر فشار متوسط با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد تومان تعمیر و بهسازی شده است.
محمد اسماعیل هنرمند در پایان ضمن درخواست از مشترکین محترم جهت صرفه جوئی و مدیریت مصرف انرژی گفت: راحتترین راه جهت دریافت تمامی خدمات این شرکت و همچنین اطلاع از خاموشیهای با برنامه در سطح استان گیلان استفاده از اپلیکیشن برق من میباشد و مشترکین محترم میتوانند جهت نصب این اپلیکیشن کاربردی به تارنمای اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق گیلان به نشانی www. gilanpdc. ir یا کافه بازار مراجعه نمایند.
دیدگاه