همزمان با هفته دولت؛

افتتاح ۵۹۴ پروژه توزیع برق گیلان با اعتباری بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همزمان با سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از افتتاح ۵۹۴ پروژه برق‌رسانی و بهینه‌سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۰۲۸۲۶۵ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همزمان با سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از افتتاح ۵۹۴ پروژه برق‌رسانی و بهینه‌سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۰۲۸۲۶۵ میلیون ریال خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تعداد۵۹۰ پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف و متوسط و ترانسفورماتورهای برق برای تقویت ولتاژ برق مشترکین افتتاح خواهد شد.

هنرمند گفت: ۴ پروژه برق‌رسانی روستایی نیز به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: روستای کلستان در شهرستان لاهیجان، روستاهای کلمر و لتن پرت در شهرستان تالش همگی بوسیله انرژی خورشید و بصورت فتوولتاییک برقدار خواهند شد و روستای هده نیز بوسیله احداث شبکه مورد برق‌رسانی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌های تامین برق روستایی، مجموعاً تعداد ۱۸۱ خانوار روستایی از نعمت روشنایی برق؛ بهره‌مند خواهد شد.

هنرمند اظهار داشت: تعداد روستاهای برقدار استان گیلان ۲۵۶۴ روستا می‌باشد که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵، در سال ۱۳۸۹ برقدار شده‌اند و در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام می‌باشد.

شایان ذکر است شرکت توزیع برق گیلان بیش از یک میلیون و ۵۳۷ هزار مشترک در کل استان گیلان دارد.

Share