مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور:

اعمال مدیریت یکپارچه راه تسریع در روند پروژه‌های مدیریت پسماند است

سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه سید حبیب رازی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، معاونین و مدیران شهرداری و پیمانکاران کودآلی طی جلسه ای در خصوص سرعت بخشی و رفع چالشها و موانع پیش رو بحث و بررسی نمودند و پیشنهادات و راهکارهای لازم ارائه گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حبیب رازی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه با شهردار و سایر مدیران و پیمانکاران با بیان اینکه روند اجرای پروژه اورهال کارخانه کود آلی و راه‌اندازی خطوط جدید باید سرعت مناسبی داشته باشد، افزود: راندمان پایین بخشهای کودآلی و فاصله زیاد آن با استانداردهای کشوری دغدغه دیگری است که مشاوران و کارشناسان ما به آن اذعان دارند.

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور اعمال مدیریت یکپارچه را یکی از راه‌های تسریع در روند پروژه‌های مدیریت پسماند خواند و گفت: بدون شک اگر شخص واحدی برای پیگیری پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت معرفی شود، فرآیند اجرای پروژه‌ها از جمله پروژه کارخانه کودآلی لاکان با رفع موانع و مشکلات سریعتر پیش خواهد رفت.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری رشت وارث وضع موجود در حوزه پسماند و زباله است و تلاش می‌کند نهایت پیگیری خود را برای تسریع در پروژه‌های این بخش انجام دهد.

شهردار رشت تعیین تکلیف در شیوه مدیریت کارخانه کود آلی را خواستار شد و عنوان کرد: درست است که شهرداری رشت در این بخش مسئولیت دارد اما پذیرفتنی نیست که تاوان تمام مشکلات و کم‌کاری‌ها بر دوش این نهاد قرار گیرد.

 علوی ضمن تاکید بر لزوم هزینه کرد درست اعتباراتی که وزارت کشور برای ساماندهی معضل پسماند و زباله اختصاص داده است، افزود: شهرداری رشت برای پیگیری پروژه‌های مدیریت پسماند سراوان و کارخانه کودآلی یک تیم فنی تشکیل داده است تا بر اقدامات و برنامه‌های این بخش و قراردادهای منعقد شده نظارت شود.

وی استفاده از ظرفیتهای داخلی و نیروی انسانی در حوزه اجرا، مدیریت و برنامه‌ریزی کارخانه کودآلی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید روند کارها در کارخانه کودآلی به گونه‌ای پیش برود که دیگر شهرداری برای ماشین آلاتی که خریداری می‌کند، دچار چالش نشود.

شهردار رشت در نظر گرفتن شرایط محیطی و اقلیمی شهر رشت و بارش باران را در کنار اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند و تولید کود لازم و ضروری خواند و گفت: انتظار دارم در کنار تولید کود باکیفیت، روند به گونه‌ای پیش برود که محصول تولید شده در کارخانه کودآلی لاکان قابل عرضه و مصرف باشد. زیرا در غیر اینصورت چالش جدیدی برای شهرداری رشت ایجاد خواهد شد.

در پایان این جلسه هر یک از پیمانکاران کود آلی به نقطه نظرات و چالش‌های موجود اشاره کردند و خواستار ارائه راهکارهای مناسب در جهت تسریع در روند پروژه‌های مذکور شدند.

Share