در تشریح جلسه روز گذشته؛

کوچکی نژاد: دولت برای ممنوعیت ساخت ویلا و اسکان دائم غیربومی‌ها لایحه می‌دهد

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به دغدغه نمایندگان درباره هجوم خرید اراضی شمال کشور برای ویلاسازی‌ها گفت: قرار بر این شد تا دولت لایحه‌ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند تا هیچ یک از گردشگران حق ویلاسازی و اسکان دائم در ویلاها را نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی کشور که حدود ۶ ساعت طول کشید، اظهار کرد: نمایندگان و استانداران در دیدار با رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف گردشگری و اقتصاد مطالبات مردم را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بعد از شنیدن مطالب و جمع‌بندی‌ها پیگیری مسائل مطروحه را ابلاغ کردند، گفت: رئیس جمهور به استانداران در تصمیم‌گیری ‌های استانی اختیار تام داد، این مسئله فرصت بسیار مهمی است چرا که مشکلات و گره‌های استانی در گیر و دار بروکراسی خسته‌کننده وزارت خانه‌ای معطل نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هجوم به خرید زمین‌های شمال کشور برای ویلاسازی‌ها یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه بود، گفت: قرار بر این شد تا دولت لایحه‌ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند تا هیچ یک از گردشگران حق ویلاسازی و اسکان دائم در ویلاها را نداشته باشند و در عوض امکان خانه سازی روستاییان در زمین خود تسهیل شود.

کوچکی نژاد پسماند را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور نسبت به استان های شمالی کشور دانست و افزود: رئیس جمهور برای ساماندهی بحث پسماند گروهی تشکیل داده تا با سرعت و اختیار تام این مسئله مهم استان‌های شمالی را در دستور کار قرار داده و حل کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود، گفت: قرار بر این شد تا کار‌گروهی در استان تشکیل می‌شود و پیشنهاداتی در حوزه آبزیان و مسئله گردشگری دریا داده و پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به اهمیت پروژه های عمرانی در استان گیلان به عنوان یکی از مسائل مطروحه در دیدار با رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در خصوص پروژه‌های عمرانی تکمیل راه‌ها مانند، راه آهن رشت_ آستارا یا کمربندی رشت قرار بر این شد تا با همکاری چین پروژه های عمرانی راه ها و کمربندی‌ها که چند هزار میلیارد هزینه لازم دارد، تکمیل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله اوقاف و مشکلات ایجاد شده در شهرهای شمالی کشور گفت: بعضی از شهرها دارای مشکلات اوقافی است که تاکید رئیس جمهور برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرای ، قضایی اجرا و مسائل مربوط به منابع طبیعی و قضایی و شن و ماسه برطرف شود.

کوچکی نژاد به سالگرد روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و افزود: قرار شد سال آینده کنگره بین المللی میرزا در استان گیلان برگزار شود تا میهمانان ملی، آسیایی و علاقمندان به میرزاکوچک جنگلی در این کنگره شرکت کنند، رئیس جمهور نیز قول همکاری خوبی در این حوزه دادند تا افکار و اندیشه این روحانی مبارز انتشار و کتابهایی در این حوزه چاپ شود.

Share