رئیس علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

لزوم واکسینه شدن افراد باقی مانده در آستانه شیوع امیکرون در گیلان

رئیس علوم پزشکی گیلان با تقدیر از همه فعالان در اجرای سند ملی واکسیناسیون در گیلان، اظهار کرد: آن دسته از جمعیت باقی‌مانده در گیلان که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، می بایست سریعا پایش و علیه کرونا واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، ارسلان سالاری در نشست هماهنگی اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت، سپاهیان، بسیجیان و هلال‌احمر، اظهار کرد: با تلاش‌های همه‌جانبه گروه‌های مشارکت‌کننده، گیلان در صدر پوشش واکسیناسیون کرونا کشور قرار دارد که باید دست اندکاران این موفقیت، طی یک مراسمی مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ پروژه محرومیت‌زدایی اعم از بهسازی، احداث و تجهیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، افزود: این پروژه‌ها اغلب دارای اعتبار هستند و باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها سریعا احداث و بهسازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها مغایرت‌هایی بین تزریق واکسن و ثبت آن‌ها وجود دارد که باید سریعا با رفع مغایرت ها اقدام شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

سالاری بر لزوم پایش مستمر جمعیت واکسینه شده از واکسینه نشده ها تاکید کرد و تصریح کرد: در این پایش علاوه بر شناسایی واکسن نشده ها، افرادی که مغایرت در ثبت دارند نیز شناسایی شوند و نسبت به تزریق واکسن نوبت‌های اول تا سوم آن‌ها نیز می‌توان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه طی هفته اخیر ۹۰۰۰ نفر از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال طی پایش صورت گرفته، شناسایی و واکسینه شده‌اند، افزود: علیرغم اینکه ویروس امیکرون نیز در راه هست، در نقاطی از برخی شهرستان‌ها هنوز جمعیت قابل توجهی واکسن تزریق نکرده‌اند که باید با تلاش مضاعف سریعا واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: ۸۱ درصد نیز در استان هر دو نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.

Share