رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت خبرداد؛

طرح تبدیل پل غیرهمسطح میدان انتظام رشت به روایتی از نهضت جنگل و قیام میرزا

قانع از اجرای طرح تبدیل پل غیرهمسطح میدان انتظام رشت به روایتی از نهضت جنگل و قیام میرزا خبر داد و گفت: یادمان نهضت جنگل در ورودی شهر رشت نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، «علیرضا قانع» با گرامیداشت ایام یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی اظهار داشت: میرزا کوچک جنگلی نماد هویت گیلان بوده و  خانه میرزا در محله استادسرا واقع شده است.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت عنوان کرد: از دوره‌های گذشته در زمان شوراها و شهرداری‌های قبلی تاکید ویژه‌ای بر پاسداشت میرزا کوچک جنگلی شده است و اقدامات خوبی هم در این زمینه از جمله بازسازی خانه میرزا شکل گرفت.

قانع با بیان اینکه سال گذشته هم خانه میرزا نوسازی شده بود تصریح کرد: در یکسال اخیر یادمان دکتر حشمت را در رشت به بهره‌برداری رساندیم. در مورد سنگ قبر این مبارز بزرگ هم با توجه به اینکه یکسری طراحی‌های خاص نیاز است کمی روندش طوانی شده اما کار در حال انجام است.

وی از بازسازی مجدد مزار میرزا در آستانه فرا رسیدن یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی توسط شهرداری رشت خبر داد و افزود: در مورد محوطه مزار میرزا اگر با گذشته مقایسه شود می‌بینیم که اتفاقات خوبی افتاده است که سنگ فرش ورودی سلیمانداراب از جمله آن است.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت بازآفرینی محوطه مزار میرزا را هم مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای کل محوطه و بهتر شدن دیواره فضای مزار میرزا کوچک طرحی داریم که البته برای اجرای آن به تملک زمین نیازمندیم.

قانع تعامل و همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان را خوب توصیف کرد و افزود:‌ متاسفانه در سال‌های اخیر کمبود اعتبارات به مشکل تمام دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده است و عوامل میراث فرهنگی هم حتما پیگیر ساماندهی محل شهادت میرزا هستند.

وی با بیان اینکه نباید کمبودها و کاستی‌ها در حوزه برنامه‌های فرهنگی، مزار میرزا و نمونه‌هایی از این فقط در زمان ایام سالگرد میرزا کوچک جنگلی یادآوری شوند اذعان کرد: باید این امر به یکی از مطالبات مهم مردمی و رسانه‌ها تبدیل شود.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت ابراز داشت: زیباسازی پایه‌های پل غیرهمسطح میدان انتظام رشت که در نزدیکی مزار میرزا هست و تبدیل آن به روایتی از نهضت جنگل در برنامه این سازمان قرار دارد و طرح آن هم آماده شده است.

قانع تعیین بودجه لازم برای زیباسازی پل غیرهمسطح میدان انتظام رشت در بودجه سال ۱۴۰۱ را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طراحی، نصب و جانمایی یادمان نهضت جنگل در ورودی شهر رشت از دیگر اقداماتی است که به زودی توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت اجرایی می‌شود.

Share