داستان هایی عجیب از سکسکه در تمام دنیا

برخی از عوامل تاثیرگذار در بروز سکسکه هنوز شناخته نشده اند، از این رو در طول تاریخ بشریت افرادی بوده اند که با وجود امتحان کردن درمان های خانگی و پزشکی بسیار زیاد، سکسکه های طولانی مدتی را تجربه کرده اند.

مشکل سکسکه برای همه افراد بارها رخ می دهد که این مشکل ممکن است حتی یک یا دو ساعت نیز طول بکشد اما افراد مختلف تجربه های متفاوتی از سکسکه دارند، در همین راستا در این بخش عجیب ترین دلایل برای بروز سکسکه در تمام دنیا آورده است، با ما تا پایان همراه باشید.

علت سکسکه چیست؟

هنگامی که دیافراگم ( عضله بزرگی که جدا کننده قفسه سینه و شکم است و در تنفس تاثیر زیادی دارد) به صورت غیر ارادی منقبض می شود در اثر انقباضات این عضله و بسته شدن طناب های صوتی سکسکه رخ می دهد.

عوامل مختلفی سبب انقباض دیافراگم می شود، از خوردن غذای تند گرفته تا مشکلات معده و مری و حتی مشکلات قلبی و عروقی که همگی با تاثیر بر روی دیافراگم سبب بروز سکسکه خواهند شد.

درمان سکسکه چگونه است؟

اگرچه در بیشتر موارد سکسکه عارضه ای گذرا و موقت است که خود به خود برطرف خواهد شد اما درمان سکسکه طولانی مدت بسته به عامل ایجاد کننده متفاوت خواهد بود.

در مواردی که سکسکه کمتر از ۴۸ ساعت است، می توان با اقداماتی نظیر حبس نفس، خوردن یک لیوان آب سرد، ریختن یک قاشق عسل روی زبان، دمیدن درون یک پاکت کاغذی، خوردن چای نعناع و غیره سکسکه را درمان کرد.

درمان های خانگی سکسکه بسیار زیاد هستند، به طوری که نمی توان همه آنها را در این بخش عنوان کرد.

اینکه کدام روش بر روی درمان سکسکه شما موثر است به واکنش بدن شما بستگی دارد لذا در برخی موارد باید روش های مختلفی را امتحان کرد تا بتوان سکسکه را بند آورد.

اما در مورد سکسکه های طولانی و ادامه داری که بیش از ۴۸ساعت طول می کشد باید به متخصص داخلی مراجعه کرد.

مشکلات گوارشی معده و مری، مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، مصرف دخانیات و الکل، سکته مغزی، مشکلات دستگاه سیستم عصبی، بیهوشی، انجام برخی جراحی های شکمی و غیره از دلایلی هستند که سبب بروز سکسکه طولانی مدت خواهند شد از این رو در چنین مواردی باید به صورت تخصصی فرد باید مورد مداوا قرار گیرد.

پزشک متخصص داخلی با انجام معاینات و آزمایش های لازم ابتدا به بررسی و ارزیابی وضعیت سلامت فرد می پردازد و پس از تشخیص علت بروز سکسکه درمان های موثر که شامل دارو درمانی و رفع مشکلات زمینه ای خواهد بود را تجویز خواهد کرد.

در مورد بیماری های زمینه ای با رفع مشکلات پیش آمده مانند مشکلات گوارشی یا قلبی، سکسکه نیز برطرف خواهد شد.

در برخی موارد پزشک لازم است جراحی هایی را جهت رفع سکسکه انجام دهد.

عجیب ترین داستان های بروز سکسکه کدام اند؟

برخی از عوامل تاثیرگذار در بروز سکسکه هنوز شناخته نشده اند، از این رو در طول تاریخ بشریت افرادی بوده اند که با وجود امتحان کردن درمان های خانگی و پزشکی بسیار زیاد، سکسکه های طولانی مدتی را تجربه کرده اند.

عجیب ترین مورد سکسکه طولانی مدت مربوط به فردی به نام چارلز آزبورن آمریکایی است که در سال ۱۸۹۳ میلادی در ایالت آیووا متولد شد.

رکورد بیشترین سکسکه در کتاب رکوردهای گینس به نام چارلز آزبورن ثبت شده است.

چارلز که یک کشاورز مزرعه دار بود تعریف کرد که هنگامی که قرار بود ۱۶۰کیلوگرم گوشت را از مزرعه به قصابی تحویل دهد با برداشتن مقداری از گوشت ناگهان بیهوش می شود و به زمین می افتد که پس از بهوش آمدن در بیمارستان پزشکان به او می گویند که یکی از رگ های مغزش دچار پارگی شده است و پس از یک روز از این حادثه سکسکه ها آغاز شدند.

چارلز پس از انتقال به خانه درمان های خانگی مختلفی را امتحان می کند اما  انقباض دیافراگم او قصد باز شدن نداشت و درمان ها بی فایده بود و‌ در نهایت وی به کار خود در مزرعه بازمی گردد زیرا پزشکان نیز نتوانستند درمانی برای سکسکه های متوالی او که هر سه ثانیه رخ می داد، انجام دهند.

پزشکان با تحقیق بر روی چارلز متوجه شدند که او طی یک شبانه روز ۲۴هزار سکسکه می کند.

چارلز در سال های اول پزشکان بسیاری را ملاقات کرد که مسافت ها از او دور بودند و هزینه های درمانی زیادی را تحمل کرد اما همگی باز بی فایده بود که پس اینکه مردم از این موضوع مطلع شدند، چارلز شهرت یافت.

چرالز به برنامه های رادیویی و تلویزیونی دعوت شد، نامش در کتاب گینس ثبت شد و اینکه این امر سبب شد تا نامه های مختلفی از سراسر دنیا دریافت کند که روش های مختلفی را برای درمان سکسکه به وی پیشنهاد کنند اما باز این روش های برای او بی فایده بودند و او مشکل خود را پذیرفت و به مزرعه خود بازگشت.

درست زمانی که چارلز داشت به زندگی خود عادت می کرد، حادثه بدتری برای چارلز رخ داد و آن این بود که سکسکه های متوالی بخشی از مغز چارلز را تخریب کرده بود و مجددا داروهای مختلفی را امتحان کرد تا بتواند عوارض سکسکه ها کاهش دهد و در این بین یک داروی هورمونی باعث شد تا به مدت ۳۶ساعت سکسکه ها بند بیاید اما عوارض این دارو آنقدر زیاد بود که چارلز از ادامه درمان انصراف داد.

چارلز در این مدت یاد گرفت که چطور نفس بکشد که بتواند سکسکه هایی بی صدا داشته باشد که با این کار در طی خواب شبانه سکسکه ها قطع می شدند اما هنگام بیداری همان روال قبل ادامه داشت.

غذای آقای سکسکه باید به صورت پوره می بود تا بتواند آن را بخورد و مشکلی در جویدن نداشته باشد، او به زندگی خود با تمام مشکلاتش ادامه داد.

این فرد ۹۷ سال عمر کرد که ۶۸ سال از آن را با سکسکه گذراند یعنی زمانی که ۲۸ سال سن داشت سکسکه های او شروع شد و ۶۸ سال سکسکه ها ادامه داشت و یک سال قبل از اینکه دنیا را ترک کند، سکسکه ها متوقف شدند اما در این زمان چارلز تنها یک سال زندگی بدون سکسکه را تجربه کرد و از دنیا رفت.

Share