در نامه‌ای خطاب به استاندار گیلان؛

دادستان خمام خواستار رسیدگی به وضعیت بهسازی و تعریض محور خمام به خشکبیجار شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمام خواستار ورود استاندار گیلان به وضعیت بلاتکلیف پروژه بهسازی و تعریض محور مواصلاتی خمام به خشکبیجار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،حامد اصیلی کاهش آمار مرگ و میر و صدمات جانی در مسیرهای مواصلاتی را به‌عنوان یکی‌از دغدغه‌های مردم و مسوولان برشمرده و عنوان کرد: وضعیت پروژه بهسازی و تعریض جاده خمام به خشکبیجار مدت زیادی‌است که بلاتکلیف مانده و این درحالی‌است که این‌جاده به گواه آمار پلیس راه با توجه به مسافت نه‌چندان طولانی، دارای بیشترین درصد حوادث جرحی و فوتی ناشی‌از سوانح و حوادث جاده‌ای می‌باشد.

وی در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به دردمندی خانواده‌های داغدیده و مراجعات مکرر و به‌حق آنان به دادستانی با توجه به لزوم دفاع از منافع عامه، ادامه این‌روند مخاطره‌آمیز را زمینه‌ساز بسیاری‌از مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی قلمداد کرد.

به گفته‌ی دادستان خمام، تامین‌نشدن اعتبار پروژه و عدم تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور علی‌رغم اخذ تخصیص اعتبار از کمیسیون ماده ۲۳ استانی در سال ۹۸، عدم تمایل پیمانکار برای ادامه کار به‌دلیل پرداخت‌نشدن مطالبات وی، ضمن‌آنکه انجام تشریفات مناقصه مجدد منوط به ابلاغ اعتبار مکفی و دریافت مجوز ماده ۲۳ می‌باشد که تاکنون محقق‌نشده؛ از جمله دلایلی‌است که از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان درخصوص این‌پروژه با وجود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی مطرح شده است.

اصیلی با تاکید بر اینکه انجام پروژه بهسازی و تعریض با تخصیص بودجه‌های محدود و قطره‌چکانی استانی چاره‌ساز نبوده و مستلزم تصویب مجدد بودجه در سازمان برنامه و بودجه کشور و مهمتر از آن تخصیص اعتبار و پرداخت آن می‌باشد، خواستار اهتمام ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نظارت استاندار بر حسن اجرای عاجل پروژه مذکور شد.

Share