به مناسبت هفته پژوهش؛

تقدیر از دانش پژوه گیلانی به عنوان پژوهشگر برتر سال از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

عباس عاشوری رییس اداره حفاظت و احیاء تالابهای استان گیلان به عنوان پژوهشگر برتر سال جاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب و از ایشان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته پژوهش با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید»، جشنواره تقدیر از برگزیدگان برتر سال ۱۴۰۰ با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاونین در محل سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان برگزار شد.

در این جشنواره که به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، کمک به جهت‌دهی پژوهشی در راستای مأموریت سازمانی، تقویت ارتباط بین بخشی، شناسایی و ایجاد انگیزه با رویکرد فعالیت‌های پژوهش محور برگزار شد، از دکتر عباس عاشوری رییس اداره حفاظت و احیاء تالابهای استان گیلان، بعنوان پژوهشگر برتر در سطح سازمان حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه (ستاد، ادارات کل و پژوهشکده محیط‌زیست) تقدیر شد.

عاشوری دارای مدرک دکتری تخصصی محیط زیست (تنوع زیستی) از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است. پژوهشگر برتر سازمان حفاظت محیط زیست و استان در چهار دوره مختلف گذشته، قهرمان تالاب کشور، دریافت جایزه صلح و محیط زیست، انتشار بیش از شصت مقاله با درجات ISI، علمی و پژوهشی و در همایش‌های داخلی، عضویت در گروه متخصصین اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی و همچنین عضو کمیته ثبت رکورد پرندگان ایران و تالیف کتب مرتبط با محیط زیست از جمله عناوین و سوابق دکتر عباس عاشوری به شمار می‌رود.

گفتنی است، جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط‌زیست سال ۱۴۰۰ در دو بخش پژوهشگران برتر و بخش ادارات کل برتربرگزار شد که در بخش پژوهشگران برتر، دکتر عباس عاشوری به عنوان پژوهشگر برتر (سطح دوم) انتخاب و لوح تقدیر توسط دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ایشان اهداء شد.

Share