رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سیاهکل خبر داد:

تغییر کاربری ۶ مدرسه بدون استفاده در سیاهکل به تأسیسات گردشگری

محمد باقری، رئیس اداره میراث فرهنگی سیاهکل از تغییر کاربری مدارس بدون استفاده این شهرستان به تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان با توجه به منابع طبیعی و فرهنگی از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال کارآمد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است.

او افزود: بنا بر سیاست‌گذاری‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در استفاده همه‌جانبه ظرفیت‌های موجود خصوصا در حوزه توسعه صنایع دستی و ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری، شناسایی و استفاده از ظرفیت مدارس بدون استفاده شهرستان سیاهکل در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی سیاهکل اظهار داشت: به این منظور ۶ مدرسه با امکان تغییر کاربری در سطح شهرستان شناسایی شد که از این بین، یک مدرسه به اقامتگاه بوم‌گردی و یک مدرسه به کارگاه تولید محصولات صنایع‌دستی در حوزه سفال تغییر کاربری یافت.

باقری ادامه داد: فرآیند واگذاری ۴ مدرسه دیگر نیز در حال طی مراحل اداری است که مقرر شده از ظرفیت این مدارس برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و کارگاه‌های تولیدی محصولات صنایع‌دستی استفاده شود.

او تصریح کرد: این امر می‌تواند کمک شایان توجهی برای ایجاد اشتغال خصوصا در حوزه روستایی و توسعه اقتصادی شهرستان سیاهکل باشد.

شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد.

Share