فرماندار رضوانشهر تأکید کرد:

برخورد قانونی با کسانی که منافع خودشان را به منافع عمومی ترجیح می‌دهند

فرماندار رضوانشهر گفت: کسانی که می‌خواهند منافع خودشان را به منافع عمومی ترجیح بدهند و آرامش و رضایت مردم را به هم بزنند طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در نهمین جلسه شورای اداری این شهرستان با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) با اشاره به هفته گرامی داشت شهداء و برگزاری یادواره ۱۳۶ شهید والامقام، ۵ شهید گمنام، شهید خدمت آتش نشان و شهید مدافع سلامت شهرستان در ۲۸ آذرماه، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شود، ایستادگی در برابر دشمن بدون روحیه شهادت ممکن نیست و بایداز عزت و استقلال کشور با همه وجود دفاع نمائیم.

وی تاکید کرد: همه مدیران شهرستانی ضمن مشارکت در برنامه‌های هفته گرامی داشت شهداء، حضور فعال در مراسم یادواره شهدای شهرستان داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و سیزدهم دی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با گرامی داشت یادوخاطره شهید سلیمانی به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: مکتب راه و روشی است که ما را به سعادت و بالندگی برساند که اینها در سیره و مرام سردار شهید سلیمانی وجود داشت. شهید سلیمانی به ما آموخت که هر کس خواهان عزت و محبوبیت است در وهله اول باید رضایت خدا را که مقلب القلوب است کسب کند، خداوند به سردار سلیمانی که عبد صالح بود این وجاهت و منزلت را داد به گونه‌ای که دنیا متحیر این شکوه و عظمت و دلدادگی مردم ایران و منطقه شد و دلیل هراس دشمنان نظام اسلامی از او بخاطر همین پایگاه گسترده مردمی در جهان اسلام بود.

فرماندار رضوانشهر همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، درباره ضرورت روایت حقیقیِ (واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر) گفت: اگر این کار نشود که در موارد متعدد نشده است، مثل تمام مناسبت‌های انقلابی و ملی و مذهبی که اجرای این برنامه‌ها با حضور مردم در صحنه می‌تواند کشور جمهوری اسلامی را بیمه کند، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری، و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند. بنابراین همه ما وظیفه داریم که با نصب العین قراردادن بیانات مقام معظم رهبری در اجرای این برنامه‌ها مشارکت و حضور فعال داشته باشیم.

وی همچنین به توصیه مقام معظم رهبری در حکم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: مردمی کردن بزرگداشت‌ها و فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی و بکارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان انقلابی و طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی مهم است که مدیران شهرستان باید این را به عنوان یک منشور داشته باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما ایجاد آرامش و امید به مردم است، گفت: حضور در بین مردم و روستاها و رسیدگی به مشکلات آنان از نزدیک جزء سیاست‌های دولت مردمی است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به سخنان رئیس جمهور محترم گفت: امروز تحریمی که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده اقتصادپایه است، راهبرد دشمن این است که چتر تحریم را بر کشور قرار دهد اما ما دو گام خنثی‌سازی تحریم‌ها و برداشتن آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بیماری کرونا با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کادر درمان، سپاه، هلال احمر و همه مدیران شهرستانی و ائمه محترم جمعه و… گفت: رضوانشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و بیش از ۹۳ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

قاسمی در ادامه نیز به موضوع مهم تنظیم بازار اشاره نمود و افزود: امروز تنظیم بازار جزء اولویت‌های دولت مردمی است لذا دستگاه‌های متولی امر بر کنترل قیمت‌ها و تامین کالاهای اساسی با حضور و نظارت مستمر بر بازار و صنوف در جهت رضایتمندی مردم بیش از پیش تلاش نمایند و کسانی که می‌خواهند منافع خودشان را به منافع عمومی ترجیح بدهند و آرامش و رضایت مردم را به هم بزنند طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و پاسخگوئی در اسرع وقت در ادارات شهرستان جزء اولویت کاری مدیران و کارشناسان اداری باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیش اجلاس نماز با راهکارهای مناسب جهت رونق بخشی به نماز در مدرسه و ادارات شهرستان گفت: هر هفته صبح روز چهارشنبه موضوع تفسیر قرآن و نماز در ادارات با حضور روحانیون برگزار می‌گردد، که می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای آینده باشد.

وی همچنین به خطاب به مدیران شهرستانی تاکید کرد: برگزاری نماز جماعت در محیط اداره و همچنین نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی را جدی بگیرند.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام حجازی رئیس شورای اقامه نماز گیلان، حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد امام جمعه شهرستان، حجت‌الاسلام یگانه امام جمعه بخش پره سر، سرهنگ پوراسماعیلی فومنی فرمانده سپاه ناحیه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان نطق کردند.

در پایان از دانش آموزان فعال نماز و برندگان مسابقه کتابخوانی نماز با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

Share