رئیس شورای شهر انزلی تاکید کرد؛

انتقال بازار هفتگی شنبه بازار به مکان قبلی | مکان فعلی مناسب برگزاری بازار هفتگی نیست

جلسه رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی و رییس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورا با جمعی از فعالان اجتماعی در خصوص انتقال بازار هفتگی شنبه بازار به مکان قبلی خود در محل شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی و رییس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورا با جمعی از فعالان اجتماعی در خصوص انتقال بازار هفتگی شنبه بازار به مکان قبلی خود در محل شورا برگزار شد.

در این جلسه که با توجه به درخواست جمعی از فعالین اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان انزلی مبنی بر لزوم بررسی بیشتر درخصوص انتقال شنبه بازار برگزار شد، بر ضرورت پیوست مطالعاتی و ارزیابی‌های اجتماعی و فرهنگی این انتقال تاکید شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه انتقال شنبه بازار به مکان سابق خود مصوبه دوره پنجم شورا است، تصریح کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، با اکثریت آرا و با تصمیم شورا بازارهفتگی شنبه بازار به این مکان جدید منتقل شد و در ابتدای دوره پنجم شورا نیز با توجه به درخواست مردم پس از جلسات متعددی که با حضور بازاریان و نمایندگان اصناف، نیروی انتظامی و نمایندگان فرمانداری برگزرا شد به اتفاق آرا شورا مصوب کرد که بازار هفتگی به مکان سابق خود بازگردد، اما متاسفانه این موضوع در فرمانداری مسکوت ماند و با توجه به پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت مصوبه شورا اجرایی نشد. با شروع دوره ششم شورا، پیگیری برخی مصوبات به جا مانده از دوره گذشته شورا آغاز شد که یکی از این مصوبات انتقال شنبه بازار به مکان سابق خود بود.
وی ادامه داد: مکاتبات و جلسات متعددی در خصوص این انتقال برگزار شد و ایرادات فرمانداری درخصوص برگشت بازار هفتگی به مکان قبلی خود مرتفع شد و همچنین سازو کار‌های لازم برای این انتقال نیز در نظر گرفته شد.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه مکان فعلی مناسب برگزاری بازار هفتگی نیست، ادامه داد: برای بنده دردآور است که زن یا مرد کهنسالی را میبینم که برای تهیه ارزاق در گرما و سرما پیاده مسیر خیابان نواب را با کیسه‌های میوه طی می‌کنند تا به خیابان اصلی برسند و با وسایل حمل و نقل عمومی به سوی منزل خود بروند.

وی ادامه داد: از طرفی مکان فعلی بازار در بافت مسکونی قرار گرفته و مشکلات زیادی را از قبیل آلودگی صوتی و جای پارک از بامداد روز شنبه تا بامداد روز یکشنبه برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده که موجب درگیری‌هایی نیز شده و این موضوع را با نامه نگاری‌های متعدد اعلام کرده اند. همچنین وجود بازار هفتگی در مکان فعلی عملا دو خیابان شهید دوربین و شهید نواب صفوی را درگیر کرده و همگی در روز‌های شنبه شاهد ترافیک در این منطقه هستیم.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه شهرداری مالک مکان فعلی برپایی بازار هفتگی نیست، ادامه داد: مکان فعلی برپایی بازار هفتگی متعلق به سازمان غله و قندو شکر و چای است و در این خصوص تاکنون چندین بار به شهرداری اخطار داده و همچنین شکایت کرده است و ما باید این مکان را تحویل دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه کسبه خیابان میراز کوچک خان موافق بازگشت شنبه بازار به این مکان هستند، گفت: کسبه خیابان میرزا کوچک خان بارها از ما خواستند که شنبه بازار به این مکان بازگردد و در این خصوص برای ما طوماری نیز نوشته اند. همچنین یادآور میشوم از دیرباز در این خیابان بازار هفتگی شنبه بازار برپا می‌شده و منطقه مسکونی در این خیابان کم است و راه دسترسی آسانی نیز دارد و همچنین در گذشته به عنوان یک جاذبه گردشگری برای شهر محسوب می‌شده و به دلیل فضایی که داشته بسیاری از مسافران برای دیدن این بازار روزهای بیشتری را در شهر اقامت می‌کردند که با بازگشت بازار به مکان قبلی این ظرفیت به شهر باز می‌گردد.

شعبان جعفری در این جلسه عنوان کرد: وجود سرویس بهداشتی یکی از نیازهای بازار هفتگی است که در خیابان میرزا کوچک خان یک سرویس بهداشتی در زیر پل و یک سرویس بهداشتی نیز در انتها قرار دارد که اخیرا مرمت شده است.

شعبان جعفری با تاکید بر اینکه این انتقال به خواست مردم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: رسانه‌های مختلف درخصوص انتقال شنبه بازار به مکان سابق خود نظرسنجی گذاشتند و از طرف خود مجموعه شورا نیز با مردم با و کسبه به عنوان ذینفعان این طرح مصاحبه شد و نظرات مردم شنیده شد و حدود ۹۰ درصد مردم موافق این انتقال هستند.

شعبان جعفری اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده حدود ۴۶۰ نفر را در صنوف مختلف در شنبه بازار شناسایی کردیم و چیدمان این صنوف نیز با سازه‌های سبک در خیابان میرزا کوچک خان

بررسی و مشخص شده و مقرر شده مکان‌ها دائمی نباشد. همچنین درخصوص مشکلات ترافیکی علایم لازم نصب شده و هماهنگی‌های لازم نیز درخصوص مسیر جایگزین با پلیس راهور انجام گرفته است و هماهنگی‌های لازم جهت استقرار موتور و ماشین آتش نشانی نیز صورت گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی درخصوص پاکسازی خیابان بعد از اتمام بازار نیز گفت: سطل‌های زباله آماده شده و مقرر شده هر فرد پس از پایان بازار زباله‌های محل خود را جمع آوری کند و در پایان پاکبانان شهرداری این زباله‌ها را از محل خارج کنند و آتش نشانی خیابان را شصت و شو دهد.

Share