مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد:

افزایش ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر انزلی ۱۲.۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضا آبایی در گفت و گویی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۸ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

وی غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد را از جمله کالاهایی اعلام کرد که در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طی این مدت بیش از ۱۷ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی به مقاصد کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳/۴ درصد رشد داشت.

آبایی خاطر نشان کرد: طی هشت ماه گذشته سه هزار و ۶۳۹ کانتینر (TEU) در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد که این مسئله نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ و نیم درصد رشد را تجربه کرد.

وی همچنین به افزایش ۱۰۶ درصدی کالاهای بارگیری شده در بندر انزلی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۵ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی بارگیری شد و به مقاصد خود صادر شد.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

Share