دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در آئین گرامیداشت «روز رشت»:

رشت در عرصه فرهنگ و هنر ایران پیشگام و دارای ایده‌ها و روحیات بی‌نظیر است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت: شهر رشت نه‌تنها در خوراک‌شناسی بلکه در بسیاری از عرصه‌های دیگر نظیر هنرهای تجسمی، آشپزی و آواهای محلی و فرهنگی نیز خلاق و در کشور پیشگام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الله ایوبی در آئین گرامیداشت «روز رشت» با بیان اینکه شب‌ها در شهر رشت بسیار روشن و مردمان آن نیز بیدار و شاد هستند اظهار داشت: رشتی‌ها باید به رشتی بودن خود افتخار کنند و بنده معتقدم که این شهر در بسیاری از عرصه‌ها و ابتکارات به‌ویژه در عرصه فرهنگ و هنر از تهران جلوتر است.

وی با اشاره به جایگاه مدیران شهری و شهرداران گفت: جهان امروز شهر‌محور است و خوشبختانه امروز شهرداری و شهرداران در ایران جایگاه واقعی خود را به‌دست آوردند و شهرداران نیز دارای مقام بالا و در بین مردم محبوب هستند در صورتی‌که در بسیاری از کشورهای اروپایی این گونه نیست و ما امروز شهردارانی داریم که به مدت ۲۰ سال فقط به عنوان شهردار به مردم خدمت کردند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، شهر رشت را شهر خلاق و ایده‌های درخشان دانست و افزود: شهر رشت نه‌تنها در خوراک‌شناسی بلکه در بسیاری از عرصه‌های دیگر نظیر هنرهای تجسمی، آشپزی و آواهای محلی نیز خلاق است و از ایده‌های خلاق در این شهر استقبال می‌شود.

وی گفت: گردشگرانی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند به‌دنبال کشف روحیات مردمان آن شهرها و خلاقیت آنان هستند و امروز شهر رشت دارای ایده‌ها و روحیات بی‌نظیر است طوری‌که گردشگران از سفر به این شهر و استان لذت می‌برند.

ایوبی با بیان اینکه بسیاری از غذاهای گیلانی امروز ثبت جهانی شده است، خاطرنشان کرد: امروز میرزا قاسمی گیلانی در بسیاری از رستوران‌های جهان سرو می‌شود و تعداد رستوران‌های رشت نیز چندین برابر شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو یکی از ویژگی‌های مردمان این دیار را سخاوت دانست و تصریح کرد: شهر رشت امروز جزو ۲۴۶ شهر برتر خلاق جهان است و باید تلاش کنیم تا اولین‌های این شهر ثبت ملی شود و این اولین‌ها به جهان معرفی شود.

رئیس شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: ما هرچه از رشت بگوییم کم گفته‌ایم؛ بسیاری از بناهای مهم نخستین بار در رشت احداث شد و انجمن بلدیه نیز در ابتدا با ۲۰ نفر تشکیل و در بهمن‌ماه همان سال نیز میرزا خلیل رفیع به عنوان نخستین شهردار رشت انتخاب شد.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که رشتی هستیم تصریح کرد: بنده به مردم اطمینان می‌دهم که اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات و مسائل مختلف دریغ نمی‌کنند و ما همه مدیون مردمی هستیم که به ما رای دادند و خدمت کردن به مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

Share