مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد؛

ارسال ۱۱ هزار پرونده‌ تخلف به شعب تعزیرات حکومتی | تشدید گشت‌های نظارتی شب یلدا

امینی از ارسال ۱۱ هزار پرونده‌ تخلف به شعب تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد و گفت: گشت‌های نظارت و بازرسی در شب یلدا تشدید می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «مرتضی امینی» شامگاه پنج‌شنبه (۲۵ آذر) در برنامه گفت‌وگوی محور فعالیت‌های بازرسان تعزیرات حکومتی در گشت‌های مشترک نظارت بر بازار را برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت نظارت بر بازار و اجرای گشت‌های مشترک در حال حاضر دو سوم همکاران قضایی و اداری تعزیرات حکومتی در سراسر گیلان مشغول گشت‌های مشترک هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از مشارکت دستگاه‌های کاشف و ناظر نظیر سازمان صمت، اصناف و جهاد کشاورزی در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان خبر داد و عنوان کرد: هم‌اینک گشت‌های بازرسی حتی در ساعات شب هم در حال انجام است.

امینی فرآیند نظارت گشت‌های مشترک را برشمرد و تصریح کرد: برخلاف گذشته که فقط عرضه کالا تحت نظارت بود ما سعی کردیم علاوه بر حوزه عرضه، فرآیند تولید و توزیع کالاها را هم مورد نظارت و بازرسی قرار دهیم تا واحدهایی که اصرار به تخلف دارند برای آنان مجازات‌های شدیدتری اعمال شود.

وی در پاسخ به این پرسش که از زمان سه برابر شدن گشت‌های نظارتی تاکنون با چه تعداد متخلف در سطح بازار برخورد شده است اضافه کرد: از مجموع حدود ۱۱ هزار پرونده‌ای که در حوزه قاچاق کالا، بهداشت و درمان، کالا و خدمات که به شعب تعزیرات حکومتی گیلان واصل شده با همت جهادی رؤسای شعب به ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی و حکم محکومیت صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه تمامی احکام صادر شده اجرایی شده‌اند یادآور شد: در حال حاضر تعداد کمی از پرونده‌های تخلف در حال رسیدگی در شعب تعزیرات حکومتی گیلان است که تا پایان این ماه احکامشان صادر می‌شود.

امینی با اعلام این خبر که بازرسی‌ها و گشت‌های نظارتی از سطح بازار تا پایان امسال ادامه دارد خاطرنشان کرد: معمولا در ایام خاص سال مانند نوروز و یا شب یلدا این بازرسی‌ها تشدید می‌شود از طرفی مردم هم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ که به شکل شبانه‌روز فعال است اطلاع‌رسانی کنند.

Share