معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان

زمین‌خواران در گیلان یقه‌سفیدان زیرک هستند | تصرف اراضی در قالب طرح هادی

احمدی آقایی گفت: مجرمین زمین‌خوار در گیلان یقه‌سفیدان زیرک و با مجرمین عادی متفاوت هستند و از ظرفیت‌های قانون با استفاده از باهوشی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمد آقایی با اشاره به دستگاه‌های متولی شناسایی مصادیق زمین‌خواری و مسئولیت برخورد با زمین‌خواران اظهار کرد: منابع طبیعی در جهت مدیریت و حفاظت از جنگل‌ها و امور اراضی، آب و منطقه‌ای در جهت رودخانه‌ها و سواحل دریا، جهاد کشاورزی در اراضی زراعی و محیط‌زیست نیز در بحث زیست‌محیطی، چهار دستگاه متولی اصلی هستند که قانون‌گذار به این دستگاه‌ها مسئولیت داده که به امور مربوط به حوزه خودشان رسیدگی کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط عام تکلیف دارد هرجایی که سازمان‌ها کمک خواسته و هرجایی که جرم محسوب یا مشکوک به جرم باشد به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند و وزارت اطلاعات نیز به همین کیفیت طبق قانون آیین دادرسی کیفری ضابط دستگاه قضایی تعریف می‌شود و به همراه سازمان بازرسی مکلف هستند که با این نهادها همکاری کنند.

آقایی افزود: از سال ۸۵ تا سه‌ماهه ابتدایی سال ۹۶ حدود هفت هزار و ۱۶۶ هکتار اعلام‌جرم و دست‌درازی به اراضی شده است که حدود ۵ هزار هکتار به کمک همکاران قضایی‌مان رفع تصرف‌شده است.

وی در پاسخ به برخی از اظهارات مردم مبنی بر زمین‌خواری در مراتع، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها، کوهپایه‌ها و اراضی کشاورزی تصریح کرد: مجرمین ما خیلی باهوش هستند به‌اصطلاح یقه‌سفید و دارای زور و قدرت هستند و به شکل‌های مختلف آمده و این اراضی را تصرف می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت: مجرمین زمین‌خوار در گیلان یقه‌سفیدان زیرک و با مجرمین عادی متفاوت هستند و از ظرفیت‌های قانون با استفاده از باهوشی خود استفاده می‌کنند، در این چند سال اخیر هیچ اراضی غیرقانونی تصرف نشده است و اکثراً به‌صورت طرح هادی واگذارشده‌اند که برای استان گیلان سم است.

Share