جانشین ستاد کرونای گیلان تاکید کرد

اجرای جدی طرح مدیریت هوشمند کرونا در گیلان همزمان با بروز سویه جدید

جانشین ستاد کرونای گیلان، با اشاره به بروز سویه های جدید ویروس کرونا در کشورهای همسایه و احتمال شیوع آن در داخل کشور و استان، متذکر شد: خبرهایی از ورود سویه جدید به کشور داریم و لذا به خاطر سلامت مردم باید در اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا جدی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین مصطفی پور، با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در استان گیلان از امروز، اظهار کرد: این مرحله مرتبط با حمل و نقل درون شهری و رانندگان است.

وی دستگاه های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت های مرتبط با صنوف(تالار و باشگاه و فروشگاه زنجیره ای و اقامتگاه و…)، حمل و نقل برون شهری و مراکز علمی و آموزشی را پنج مرحله اجرای طرح دانست و عنوان کرد: حدفاصل هر مرحله یک هفته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه در مرحله دوم همه رانندگان خودروهای عمومی اعم از تاکسی ها، اتوبوس ها و تاکسی های تلفنی و اینترنتی باید دستورالعمل های طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا را رعایت کنند، گفت: در راستای این دستورالعمل ها رانندگان باید هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند.

مصطفی پور، از واکسینه شدن همه رانندگان گیلان در نوبت دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: رانندگان علاوه بر اینکه موظف به استفاده از ماسک هستند، باید به سرنشینان نیز توصیه کنند تا ماسک خود را بزنند؛ همچنین برچسب های هشداری در داخل خودرو تعبیه شده تا سلامت مردم حفظ شود.

وی با اشاره به بروز سویه های جدید ویروس کرونا در کشورهای همسایه و احتمال شیوع آن در داخل کشور و استان، متذکر شد: خبرهایی از ورود سویه جدید به کشور داریم و لذا به خاطر سلامت مردم باید در اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا جدی باشیم.

جانشین ستاد کرونای گیلان، از اعمال بازرسی های نامحسوس در اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا خبر داد و عنوان کرد: بازرسان صمت و اتحادیه ها وظیفه نظارت را بر عهده دارند و قطعا با افرادی که خودشان را با قوانین وفق ندهند، برخورد می شود.

Share