غلامرضا مرحباء، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

آستارا قطب تولید و صادرات کیوی است | پیگیری برای سرمایه‌گذاری در روستای عنبران آستارا

غلامرضا مرحباء با اشاره به برخی اقدامات که زمان سرکشی به حوزه انتخابیه صورت می دهد، گفت: با برآوردی که از مشکلات روستاها داشتیم و با همراهی مسئولان محلی از تمامی روستاها سرکشی کردیم و مشکلات آنها احصا و پرونده های جداگانه ای تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحباء با اشاره به برخی اقدامات که زمان سرکشی به حوزه انتخابیه صورت می دهد، گفت: با برآوردی که از مشکلات روستاها داشتیم و با همراهی مسئولان محلی از تمامی روستاها سرکشی کردیم و مشکلات آنها احصا و پرونده های جداگانه ای تشکیل شد و گروهی هم روی آن کار می کنند تا با استفاده از امکانات استانی و شهرستانی و یا ملی این مسائل حل شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه راه های فرسوده و از بین رفته زیادی در منطقه وجود دارد، اظهار داشت: از محل اعتبارات شهرستانی و استانی حدود ۸ میلیارد تومان برای بهسازی راه های روستایی در نظر گرفته و مقرر شد راهداری و بنیاد مسکن، پروژه های مربوط به حوزه های خود را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: همچنین با وزیر اقتصاد درباره بحث های کلان کشور صحبت شد تا مشکلات حوزه گمرک، مالیات و حمایت از تجارت در منطقه برطرف شود.

مرحبا در ادامه با اشاره به جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کرده است، عنوان کرد: در این جلسه موضوع بیمه کارگران ساختمانی مطرح شد که سهمیه هایی که داده شده بود منطبق با واقعیت نبوده و هم اکنون بیش از ۸۰۰ نفر در نوبت هستند همچنینی در موضوع مسکن مهر چون هیأت های تسویه در این حوزه فعال هستند، مشکلات جدی وجود دارد که با وزیر مطرح کردیم، مشکلاتی نیز در حوزه تعاون ورزشی وجود داشت که به دلیل عدم نظارت از سوی این وزارتخانه دچار مشکلاتی شده بود که قرار بر پیگیری شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با اشاره به جلسه ای که با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار کرده است، یادآور شد: علیرغم اینکه آستارا یکی از قطب های گردشگری کشور است، سرمایه گذاری مناسبی در آن انجام نشده و فقط یک رئیس اداره داریم که هیچ امکاناتی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ملی روستای عنبران ثبت ملی به خاطر گلیم که ۹ ماه پیش انجام شده، بیان کرد: اما هنوز سرمایه گذاری در این خصوص انجام نشده همچنین مشکلاتی در حوزه بازارچه های آستارا که خود جاذبه گردشگری محسوب می شود و هتلینگ داریم که باید برطرف شود تا ۱۴ درصد رشد بیکاری که داشته ایم جبران شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آستارا قطب تولید و صادرات کیوی کشور است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان به کشت برنج مشغول هستیم اما برای حمل و نقل مشکل داریم همچنین بازسازی محوطه گمرک را در جلسه ای با وزیر مطرح کردیم تا هرچه سریع تر انجام شود.

Share