توسط نشر فرهنگ ایلیا؛

انتشار کتاب‌ها «گیلان عصر قاجار در عکس‌های دیمیتری اِرماکوف» و «فرهنگ گیلکی بوسار»

«گیلان عصر قاجار در عکس‌های دیمیتری اِرماکوف» با گردآوری مهرداد اسکویی، هادی میرزانژاد موحد و با همکاریِ حوزه هنری گیلان همچنین «فرهنگ گیلکی بوسار» به گردآوری علی‌اکبر مرادیان گروسی توسط نشر فرهنگ ایلیا منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «گیلان عصر قاجار در عکس‌های دیمیتری اِرماکوف» با گردآوری مهرداد اسکویی، هادی میرزانژاد موحد و با همکاریِ حوزه هنری گیلان همچنین «فرهنگ گیلکی بوسار» به گردآوری علی‌اکبر مرادیان گروسی توسط نشر فرهنگ ایلیا منتشر شد.

کتاب «گیلانِ عصر قاجار در عکس‌های دیمیتری اِرماکوف»، دربرگیرندۀ مجموعۀ ۲۴۶ قطعه عکس از چشم‌اندازهای گوناگون سرزمین گیلان است.

این عکس‌ها توسط عکاس نامدار گرجی -دیمیتری ارماکوف- طی سه سفر به گیلان در اواخر عصر قاجار برداشته شده است. عکس‌های این مجموعه که از آرشیو موزۀ ملی گرجستان و چند آرشیو خصوصی فراهم آمده است، برای نخستین‌بار چشم‌اندازهایی شگفت از تاریخ گیلان را از منظر مردم‌شناسی، صنایع، معماری، مشاغل، راه‌ها و پرتره‌ها پیش روی بیننده قرار می‌دهد.

این کتاب با موضوع «گیلان‌شناسی و مجموعه عکس» با قطع رحلی شامل ۲۴۷ صفحه و با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین گردآوری فرهنگ واژگان زبان‌های بومی، بر غنای فرهنگ ملی یک کشور می‌افزاید. «فرهنگ گیلکی بوسار»، گردآوری و تالیف پژوهشگر کهنه‌کار و شاعر نامدار گیلکی؛ علی‌اکبر مرادیان گروسی، هرچند چندان پرمدخل به نظر نمی‌رسد، اما در نوع خود گنجینه‌ای گران‌بها و حاصل تجربه‌ی فرهیخته مردی با اندوخته‌های گرانبار است. شاخصه‌ی اصلی اثر حاضر را می‌توان در مصدرهای متنوع گردآوری شده در آن و برخی واژگان تازه‌یاب آن ذکر کرد.

این کتاب با موضوع «زبان، فرهنگ و ادبیات گیلکی» در قطع رقعی شامل ۲۲۱ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای خرید این کتاب‌ها می‌توانید به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنید یا با شماره ۳۳ – ۳۳۳۴۴۷۳۲ – ۰۱۳ تماس بگیرید.

Share