مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرد:

۱۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز جدید در استان گیلان شناسائی شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری ۱۸ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روزهای اخیر علاوه بر ۵۰۰۰ دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری ۱۸ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روزهای اخیر علاوه بر ۵۰۰۰ دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.

هنرمند افزود: با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و عوامل محترم نیروی انتظامی در آبان ۱۴۰۰ یک مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در شهرستان لنگرود بخش چاف و چمخاله کشف و ضبط شده است.

وی گفت: از بعد فنی و تاثیرات منفی بر لوازم الکتریکی مورد استفاده توسط مردم، استخراج غیرمجاز رمزارزها با استفاده از انشعاب های خانگی، صنعتی، تجاری و هرگونه انشعاب غیرمجاز می تواند باعث آسیب رساندن به تجهیزات شبکه برق و همچنین معیوب کردن دستگاه های الکتریکی همسایگان (شامل یخچال، کولر، تلویزیون) به دلیل افت شاخص های فنی برق شود. این عمل خلاف قانون، به دلیل مصرف بالا و غیرقابل مدیریت دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز، احتمال خاموشی های فراگیر را نیز افزایش می دهد

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت: این ۱۸ دستگاه در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان لنگرود بخش چاف و چمخاله با گزارش مردمی و هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی کشف و جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت: در راستای احقاق حقوق حقه مردم، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقداماتی از قبیل رصد و پایش لحظه ای بار شبکه های توزیع برق، میزان مصرف برق مشترکین در دوره‌های زمانی مختلف و همچنین بازرسی‌های حضوری کارشناسان این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.

هنرمند افزود: از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

وی گفت: هموطنان گرامی می توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل سکونت خود اعلام نمایند.

اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می شود و به گزارش هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می گیرد.

Share