سرپرست شهرداری رشت؛

کلیه نیروهای خدمات شهری از ابتدای بارش باران، پای کار باشند

علی بهارمست امروز دوشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مقابله با بحران و بررسی ماشین آلات، تجهیزات و امکانات شهرداری در شرایط بحران بر ضرورت آماده‌سازی ماشین آلات برای عملیات زمستانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی بهارمست با اشاره به ضرورت آماده‌سازی ماشین آلات شهرداری برای عملیات زمستانی گفت: علاوه بر تعمیر، تجهیز و اورهال ماشین آلات شهرداری برای عملیات زمستانی، پیگیری و تحویل فوری تیغه‌های برف روب خریداری شده باید در اولویت کارها قرار گیرد.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه خواستار حضور مدیران مناطق، معاونین خدمات شهری، روسای نواحی و سازمان پسماند برای مقابله با آبگرفتگی معابر در سطح رشت شد و اظهار کرد: لازم است با توجه به بارندگی اعلام شده توسط سازمان هواشناسی کلیه نیروهای خدمات شهری از ابتدای بارش باران، پای کار حضور داشته باشند. مضاف بر آن بازدید مستمر جهت رفع گرفتگی خروجی منهول‌های فاضلاب، شبکه هدایت آبهای سطحی و آماده بکار بودن پمپ‌های پیمانکاران و سازمانهای تابعه از جمله سازمان آتش نشانی جهت خدمات‌رسانی به شهروندان محترم در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد.

بهارمست با اشاره به اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی در بسیاری از حوزه‌های آبگیر شناسایی شده در سطح شهر اعلام کرد: ظرف چند سال گذشته حدود ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری جهت هدایت آبهای سطحی توسط شهرداری رشت انجام گرفته است و در راستای تکمیل کار، قریب به ۵۰ کیلومتر دیگر نیز میبایست در صورت تامین اعتبار در برنامه اجرایی سالهای آتی شهرداری گنجانده شود.

سرپرست شهرداری رشت در خاتمه گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از آبگرفتگی‌های فعلی که در سطح شهر اتفاق میفتد به دلیل گرفتگی شبکه فاضلاب وعدم لایروبی مناسب آن‌ها است، از شرکت آب و فاضلاب استان تقاضا داریم در راستای کاهش مشکلات شهروندان، نسبت به لایروبی مستمر و اصولی شبکه‌های فاضلاب اقدام نماید.

Share