پس از سالها از آغاز به کار پروژه؛

پیشرفت ۴۰ درصدی کارخانه کمپوست تالش | رفع مشکلات حقوقی زمین کارخانه

معاون عمرانی استاندار گیلان، با بیان اینکه کارخانه کمپوست تالش دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث این پروژه هزینه کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند استان گیلان در سال ۹۸ به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در این طرح مدیریت پسماند استان به هفت پهنه تقسیم شده و لذا شهرستان تالش در پهنه دو قرار دارد.

وی از طراحی دو پروژه مدیریت پسماند برای شهرستان تالش خبر داد و تصریح کرد: یک کارخانه کمپوست در جوکندان و یک محل دفن پسماند در محدوده قروق تعریف کردیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران، با بیان اینکه کارخانه کمپوست تالش دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث این پروژه هزینه کردیم، اما در سال ۹۹ به دلیل مشکلاتی که در حوزه سند مالکیت و معارضین داشت توسط دادگستری تعطیل شد.

صابر، پروژه قروق را محل دفن ریجکت کارخانه کمپوست دانست و گفت: ساماندهی ریجکت ها در محل دفن نیز در حال مطالعه است.

وی از رفع مشکلات حقوقی زمین کارخانه کمپوست خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سند به نام دولت صادر شده و در حال انتقال به شهرداری است و لذا تلاش داریم جذب اعتبارات لازم در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار دهیم تا پروژه عملیاتی شود؛ البته در حال حاضر این منطقه را توسط فنس و سین خاردار جدا کردیم.

Share