معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی خبر داد:

نیاز کشور به واردات ۸۰۰ هزار تن برنج در سال | با تولید حدود ۸ تن در هر هکتار خودکفا می شویم

معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی از نیاز کشور به واردات ۸۰۰ هزار تن برنج در سال خبر داد و افزود: رویکرد این وزارتخانه حمایت از تولید داخلی در راستای خودکفایی کشور در تولید برنج با افزایش تولید در واحدهای سطح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، علیرضا مهاجر، در نمایشگاه کشاورزی نیاوران ساری با اشاره به اینکه طی مدت ممنوعیت واردات برنج برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، فشارهای زیادی به وزارت جهاد کشاورزی از جمله واردکنندگان برنج اعمال شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی محکم ایستاده و تا زمان قانونی، نسبت به واردات برنج اجازه نخواهد داد.

وی ادامه داد: این ممنوعیت به خاطر حمایت از شالیکاران کشور بوده و طبیعی است که برای عرضه برنج تولید داخلی، برنج خارجی وارد نشود.

معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی، گفت: سطح زیرکشت برنج در کشور بیش از ۶۵۰ هزار هکتار با تولید بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، یادآورشد: با تولید حدود ۸ تن در هر هکتار به تولید دلخواه و بی نیازشدن کشور از واردات خواهیم رسید.

مهاجر گفت: نیاز واقعی کشور بر اساس جمعیت فعلی حدود ۳ میلیون تن بوده که با این احتساب، نیاز به واردات حدود ۸۰۰ هزار تن برنج در سال هستیم.

وی در پاسخ به اینکه حجم بالای واردات برنج از مبادی قانونی و غیرقانونی به کشور بیشتر از نیاز واقعی است و راهکارهای مقابله با آن چیست، گفت: در شرایط فعلی، وزارت جهاد کشاورزی تحت هر شرایطی اجازه واردات و ثبت سفارش بیش از ۸۰۰ هزار تن را قبول نخواهد کرد.

معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی، تاکید کرد: رویکرد این وزارتخانه حمایت از تولید داخلی در راستای خودکفایی کشور در تولید برنج با افزایش تولید در واحدهای سطح است.

Share