در پی هجمه رسانه های ایران؛

قرارداد VAR در آستانه فسخ | نامه به فیفا برای قطع همکاری با ایران

شرکت هنگ‌کنگی عرضه کننده سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در نامه ای به فیفا اعلام کرده تمایلی برای ارائه خدمات به ایران ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، قرارداد فدراسیون فوتبال ایران برای اجاره سیستم کمک داور ویدویی(VAR) از شرکت هنگ کنگی سمیپل لایو (SIMPLY LIVE) در آستانه فسخ قرار دارد. از قرار معلوم این شرکت در پاسخ به نامه فدراسیون جهانی فوتبال برای تایید همکاری با ایران، پاسخ منفی داده و اعلام کرده است که حاضر به ارائه خدمات و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال نیست.

این تصمیم شرکت مذکور به علت هجمه‌های اخیر از سوی برخی رسانه‌های داخلی به نحوه همکاری فدراسیون فوتبال با این شرکت و شائبه ارتباط این شرکت با برخی افراد وابسته به رژیم صهیونیستی و اطلاع این شرکت از هجمه‌های داخلی لحاظ شده است.

بعد از ورود این سیستم به ایران در آستانه بازی با کره‌حنوبی و نصب و اجرای آفلاین سیستم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از هر دو سمت این قرارداد یعنی ایران و شرکت سیمپل لایو استعلام می‌گیرد و از دوطرف می‌خواهد نماینده خود را معرفی کنند که ایران پاسخ مثبت خود را برای ادامه همکاری اعلام می‌کند اما این شرکت اعلام کرده حاضر به ادامه همکاری نیست.

این شرکت هنگ کنگی واقع در بلژیک حتی برای فسخ قرارداد به ایران هم نامه نزده و مسوولان بخش حقوقی و بین‌الملل فدراسیون فوتبال پیگیر این ماجرا هستند؛ اتفاقی که در صورت لغو شدن قرارداد و پیدا نکردن شرکت جایگزین با توجه به محدودیت مالی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌تواند میزبانی‌های آینده ایران را هم به خطر بیاندازد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ۲۶ جولای خود به فدراسیون‌های تابعه خود اعلام کرده ادامه میزبانی در این مسابقات منوط به داشتم سیستم کمک داور ویدیویی است که شاید با این اتفاق و برچیده شدن احتمالی این سیستم از ورزشگاه آزادی میزبانی تیم ملی هم تحت الشعاع قرار بگیرد.

Share