مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول از اول آذر ماه امسال

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بازگشایی مدارس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و طبق شیوه نامه‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده، انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رحمتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرایط کلاس‌های حضوری با تعداد کمتر از ۳۰۰ دانش آموز فراهم است.

وی از شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول از اول آذر ماه امسال خبر داد و با تاکید بر اینکه در مورد سایر مدارس به ویژه مدارس ابتدایی متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی انجام و ابلاغ می‌شود؛ افزود: بازگشایی مدارس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و طبق ضوابطی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده، انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از ابتدای مهرماه کلاس‌هایی که زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز داشتند و بعد از نیمه دوم مهرماه و مدارسی که کلاس‌هایشان زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز داشتند، آموزش حضوری خود را آغاز کردند که عموماً مدارس روستایی و عشایری استان هستند.

رحمتی اظهار داشت: اگر چه اجباری برای واکسیناسیون همه افراد برای حضور در مدارس نیست اما گیلان جز استان‌های برتر در این حوزه بوده و اغلب فرهنگیان و دانش‌آموزان ما واکسن دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها همه کارکنان مدارس مکلف به تزریق واکسن هستند و اگر کسی واکسن نزده باشد، باید هر هفته دو بار تست پی سی آر بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای طرح «هدایت» در گیلان تصریح کرد: با جلب مشارکت خیران و جذب اعتبارات دولتی در سال گذشته توانستیم برای بعضی دانش‌آموزان نیازمند، تبلت و موبایل تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهیم که حدود ۴ هزار موبایل و تبلت هوشمند تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند در گیلان توزیع شد.

Share