با کابین و امکانات هوشمند

“تیگو ۷ جدید” از سوی مدیران خودرو معرفی شد +عکس و مشخصات خودرو

تیگو ۷ پرو جدید را باید برادر کوچکتر تیگو ۸ دانست، البته این خودرور هر چندکه در نمای جلو شباهت زیادی به تیگو ۸ پرو دارد اما در زمینه موتور و گیربکس با برادر بزرگتر خود تفاوت های زیادی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از عصر ایران تیگو ۷ پرو جدید را باید برادر کوچکتر تیگو ۸ دانست، البته این خودرور هر چندکه در نمای جلو شباهت زیادی به تیگو ۸ پرو دارد اما در زمینه موتور و گیربکس با برادر بزرگتر خود تفاوت های زیادی دارد.

نسل اول تیگو ۷ به عنوان یک کراس اوور جمع و جور در سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار گرفت که همین مدل نیز وارد بازار ایران شد. در سال ۲۰۱۸ اولین فیس لیفت در نسل اول معرفی شد. و حالا نسل جدید این خودرو در مدل پرو تغییرات ظاهری جدی را همراه خود دارد.

در نمای جلو؛ دماغه خودرو نسبت به نسل قبل کاملا بازطراحی شده و خبری از الگوی قبلی نیست. بامپر(سپر) جلو نیز جزئیات اسپرت و لوکس مناسبی را همراه دارد که با بافت تابشی یا بارانی کرومی گریل (معروف به کهکشانی) و لوگوی سازنده به خوبی هماهنگ می شود.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی یکپارچه، بامپر حجیم و خروجی های اگزوز کرومی بزرگ جلب نظر می کنند. این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۰۰ میلی متر در طول، ۱۸۴۲ میلی متر در عرض و ۱۶۷۰ میلی متر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۶۷۰ میلی متر است.

ترمزها در تمام چرخ ها دیسکی و رینگ ها ۱۸ اینچی هستند. فضای صندوق عقب در این خودرو ۴۷۵ لیتر است که با تا شدن صندلی عقب این فضا به ۱۵۰۰ لیتر افزایش می یابد.

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخلی کابین  مطلوب و زیبا است که از تم دو رنگ یعنی مشکی به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ مکمل (قرمز) استفاده می کند. عناصر کرومی نیز بر جذابیت های این فضا افزوده است.

از امکانات این خودرو باید به نمایشگر دیجیتال برای نشانگر آمپر، نمایشگر تبلتی ۱۰ اینچی ویژه تنظیمات و سیستم سرگرمی، سیستم تهویه هوشمند در جلو و عقب، شارژ بی سیم ۱۵ واتی و سانروف پانورامیک ۱.۱۳ متر مربعی ۲ تیکه و استارت دکمه ای و  ورود بدون کلید اشاره کرد.

ترمز پارک برقی،تعویض دنده الکترونیک، اتو هلد، آینه بیرونی تاشو برقی، در صندوق عقب برقی نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز و کروز کنترل تطبیقی نیز از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

در وسط داشبورد و زیر صفحه نمایش نیز شاهد چند دکمه هستیم که به صورت پیانویی قرار گرفته‌اند و تمامی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، از طریق یک صفحه نمایش ۸ اینچی جلوی دسته‌دنده قابل تنظیم هستند.

روکش تمامی صندلی‌ها نیز چرمی هستند و در قسمت‌هایی از درها و داشبورد نیز شاهد استفاده از چرم هستیم که به لوکس‌تر دیده شدن کابین کمک می‌کند.

نمایش تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو

صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و صندلی سرنشین جلو نیز در ۴ جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است.

ایمنی
تیگو ۷ پرو در بخش ایمنی نیز وضعیت خوبی دارد این خودرو به ۶ کسیه هوای جلو و جانبی مجهز است. همچنین در این خودرو از  فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استفامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.

موتور و گیربکس

موتور بکار رفته در این خودرو از نوع  ۱.۵ لیتری توربوشارژ  است که توان تولید ۱۵۷ اسب بخار خروجی و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که در نسل قبل تیگو۷ نیز استفاده شده دارای مصرف سوخت  ۶.۹ لیتر در حالت ترکیبی است.

گیربکس تیگو ۷ پرو البته نسبت به نسل قبلی آن از حالت ۲ کلاچه به CVT  نه سرعته تبدیل شده است که به گفته مسئولان شرکت مدیران خودرو  با توجه به اینکه این گیربکس از نوع نسل جدید است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختبار راننده قرار می دهد.

مسئولان شرکت مدیران خودرو در مورد قیمت این خودرو صحبتی نکردند اما با توجه به قیمت ۹۹۰ میلیون تومانی نسل قبل این خودرو احتمالا نسل جدید با قیمت فراتر از ۱ میلیارد تومان روانه بازار خواهد شد.

Share