با حضور فرماندار رضوانشهر؛

تجلیل از برگذیدگان جشنواره مالک اشتر و اسوه، سپاه شهرستان رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: هفته پدافند غیرعامل یعنی اینکه در همه شرایط کمک کنیم کمترین آسیب به نیروی انسانی به تاسیسات و مکان های حساس ما برسد که این را بسیج در همه صحنه ها معنا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تجلیل از برگذیدگان جشنواره مالک اشتر و اسوه (حوزه‌ها و پایگاه‌های برتر که از نظر عملکردی به عنوان رده های برتر بسیج شهرستان) انتخاب شدند با حضور فرماندار رضوانشهر، فرمانده سپاه ناحیه، خانواده معظم شهداء، دیگر مسئولین شهرستانی و بسیجیان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر برگزار شد.

صبح روز دوشنبه دهم آبان مهندس محمود قاسمی در این آیین با تبریک هفته پدافند غیر عامل و همچنین در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) ضمن برشمردن فضائل و خصوصیات مالک اشتر گفت: این جشواره که منتسب به نام این شخصیت بارز تاریخ اسلام است، از مهمترین خصوصیات مالک اشتر ولایت مداری در کنار مولای متقیان و همچنین بصیرت وی بوده که مقام معظم رهبری نیز بر بصیرت افزایی تاکید کردند که باید در این خصوص گام برداریم، گفتنی است مالک اشتر نیز در همه صحنه ها به عنوان یار وفادار در کنار حضرت علی(ع) بوده و باید این ویژگی ها را در خود تقویت کنیم.

وی افزود: امروز جشنواره مالک اشتر در این شهرستان به منظور قدردانی از زحمات و تلاش های فرمانده هان و پایگاه های برتر و بسیجیان عزیز که در طول مدت کاری خود خدمات زیادی را انجام دادند، برگزار می شود.

فرماندار رضوانشهر گفت: برای جلوگیری از هجمه دشمن با بهره مندی از الگوهای بسیجی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند باید با تاسی به فرمان مقام معظم رهبری در جهت این اهداف گام برداریم، بسیجیان و پاسداران ارزشمند انقلاب اسلامی در طی مراحل جنگ این پدیده را به اثبات رسانده اند بنابراین این الگو را باید مورد توجه قرار بدهیم،

قاسمی به تاسی از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بسیجی کسی است در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام ،شرم و حیثیت ملت مسلمان نشان می دهد، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نمودند، بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد، یعنی اینکه تمام زمینه هایی را که در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … داریم، بسیج می تواند به این نظام و ارزش های این نظام کمک کند.

وی با اشاره به بحث مقابله با بیماری کرونا با قدردانی از زحمات فرمانده سپاه ناحیه و پایگاه های مقاومت بسیج و بسیجیان گفت: طرح شهید سلیمانی در جهت مقابله با این ویروس از جمله طرح های موفقی بود که در سپاه و بسیج این شهرستان اجراء شد.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: هفته پدافند غیرعامل یعنی اینکه در همه شرایط کمک کنیم کمترین آسیب به نیروی انسانی به تاسیسات و مکان های حساس ما برسد که این را بسیج در همه صحنه ها معنا کرده است.

همچنین جناب سرهنگ پور اسماعیلی فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این آیین با قدردانی از زحمات فرمانده هان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج و بسیجیان این شهرستان در عرصه خدمت رسانی به مردم گفت: باید تلاش کنیم مأموریت‌های سازمانی را با همت و تلاشی مضاعف همراه با نوآوری، اخلاص، تقوا و ایثار انجام دهیم به طوری که دغدغه همه ما بیش از پیش، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

در ادامه حجت الاسلام نصیری نژاد مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات و همچنین طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه خیلی ها انقلاب کردند اما نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند، گفت: امروز وظیفه ما است که جوانان را به سمت مسجد سوق بدهیم و بسیجیانی که حکم بسیج می گیرند، همه باید بیایند در حوزه فرهنگی و… نقش خودشان را نشان بدهند و در میدان باشند.

در پایان از همسر شهید والامقام و مادر شهیدان الماسی و همچنین برگذیدگان جشنواره مالک اشتر و اسوه (حوزه‌ها و پایگاه‌های برتر که از نظر عملکردی به عنوان رده های برتر بسیج شهرستان انتخاب شدند) تجلیل بعمل آمد.

Share