در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان؛

تأکید استاندار بر تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات انسانی در مناطق پرخطر

استاندار گیلان بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات انسانی در مناطق پرخطر تأکید کرد و گفت: بایستی انجام واکسیناسیون در شهرستان‌هایی که از میانگین استانی پایین‌تر هستند، شتاب گرفته و نیز فرمانداران، بخشداران و دهیاران با بررسی دقیق روستاهایی که تحت پوشش صد درصدی واکسیناسیون قرارگرفته‌اند ، این موضوع را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات انسانی در مناطق پرخطر تأکید کرد و گفت: بایستی انجام واکسیناسیون در شهرستان‌هایی که از میانگین استانی پایین‌تر هستند، شتاب گرفته و نیز فرمانداران، بخشداران و دهیاران با بررسی دقیق روستاهایی که تحت پوشش صد درصدی واکسیناسیون قرارگرفته‌اند ، این موضوع را اعلام کنند.

 اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان به وضعیت نارنجی شهرستان رودبار طی هفته گذشته و برگزاری برخی مراسم‌ها اشاره و اظهار کرد: ستاد شهرستانی مدیریت کرونا نباید در چنین وضعیتی اجازه برگزاری اجتماعات را بدهد.

وی بر لزوم اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها تأکید و تصریح کرد: در وضعیت رنگ بندی آبی و سطح بالای واکسیناسیون، با پرهیز از عادی سازی، نباید عرصه را برای مردم تنگ کنیم بلکه آنان بایستی با نشاط کامل به روند عادی زندگی خود ادامه دهند.

استاندار گیلان به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر لغوشدن محدودیت تردد شبانه اشاره و اضافه کرد: ترددهای درون استانی به شهرهای زرد و آبی نیز محدودیتی ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان عمومی حمل‌ونقل ریلی، زمینی، هوایی افزود: در شهرستان‌هایی که بیش از ۹۰ درصد مردم واکسینه شده‌اند، می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق، تماشای مسابقات ورزشی را نیز مدیریت کرد.

وی با اشاره به پایین‌تر برخی شهرستان ها از میانگین واکسیناسیون استانی افزود: باید طرح خانه به خانه شهید سلیمانی در این مناطق با جدیت اجرایی و رسانه‌ها و صداوسیما نیز مردم را برای تزریق واکسن، ترغیب کنند.

استاندار به واکسیناسیون حدود ۹۱ درصدی گیلانیان در دُز اول و بیش از ۷۵ درصد در دُز دوم اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران با بررسی دقیق روستاهایی که تحت پوشش صد درصدی واکسیناسیون قرارگرفته‌اند ، این موضوع را به عنوان یک امتیاز اعلام کنند.

وی با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات در مناطق پرخطر، گفت: به محض دریافت گزارش روند افزایشی مبتلایان، مسئولان ستاد استانی با حضور در آن شهرستان، اقدامات مقابله‌ای را اجرا کنند تا موجب سرایت به دیگر مناطق نشود.

دکتر عباسی به گردشگرپذیربودن گیلان و بستر فرصت‌های شغلی از مسیر حضور مسافران در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با برچیده شدن بیماری کرونا شاهد رونق فضای کسب و کار در این حوزه باشیم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج بر ضرورت توجه به روحیه و فرهنگ بسیجی تأکید کرد و گفت: بسیج از نخستین روز تأسیس توسط امام راحل عظیم‌الشأن (ره) تا امروز کارنامه درخشانی داشته است.

استاندار گیلان به موفقیت بسیج در اقشار و نهادهای مختلف اشاره‌ و خاطرنشان کرد: بسیجیان چه در دوران دفاع مقدس و نیز پس از آن، با روحیه و فرهنگ بسیجی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در چارچوب نظام اسلامی و براساس منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند.

وی مشارکت فعالانه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال و نیز حوادثی همچون زلزله، سیل، برف و … را یادآور شد و گفت: در جریان مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بسیجیان بدون هیچ چشم‌داشتی به صورت خودجوش در این مسیر گام برداشتند و آنان، در دل مردم جای دارند.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

Share