با ۳۸ اثر از ۳۷ هنرمند صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه گروهی «سرزمین ها» برای اولین بار در ترکیه با درخشش هنرمندان گیلانی

نمایشگاه مجازی گروهی نقاشی، تصویرسازی و نقاشی خط «سرزمین ها» با ۳۸ اثر از ۳۷ هنرمند از ۳ لغایت ۹ نوامبر ۲۰۲۱، ۱۲ الی ۱۸ آبان ۱۴۰۰، در وبسایت گالری آرتز در استانبول ترکیه برپا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایشگاه مجازی گروهی نقاشی، تصویرسازی و نقاشی خط «سرزمین ها» با ۳۸ اثر از ۳۷ هنرمند از ۳ لغایت ۹ نوامبر ۲۰۲۱، ۱۲ الی ۱۸ آبان ۱۴۰۰، در وبسایت گالری آرتز در استانبول ترکیه برپا است.

سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه و نمایشگاه گردان این نمایشگاه، معرفی دیدگاه‌ها و چشم‌اند ازهای متفاوت، گردشگری بدون مرز، برادری همدلی اقوام و ملت ها، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان ایران، همچنین ارتباط و آشنایی بیشتر متقاضیان بین المللی با هنر ایرانیان برگزار شده است. نیز ارتقاء سطح کیفی هنر مدنظر می‌باشد.

برگزارکننده نمایشگاه ادامه داد: ایده‌های دست نخورده در دشت‌های ناخودآگاه آنقدر منتظر می‌مانند تا هنرمندان، دست در گلوی روح سرزمین‌های شگفت‌انگیز فرو ببرند و غریب‌ترین تصاویر را بیرون بکشند و بر روی کاغذ و بوم جاری نماید؛ جهان را به زبان رنگ‌ها و نورها ترجمه کنند و با آن‌ها به شناختن انسان هم روزگارما شروع کنند. بی‌نهایتی که با دنیای تنگ، غریبگی می‌کند و طوری تنهاست که ماندنش همه را تنهاتر می‌کند و نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

صفاری افزود: از میان بیش از ۷۰۰ اثر دریافت شده طی دوره فراخوان، ۳۸ اثر از ۳۷ هنرمند، توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. در این راستا موضوع بخش ویژه، سرزمین‌ها بوده و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد و محدودیتی در سبک و اجرای آن‌ها و سن شرکت کنندگان وجود نداشته است. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک‌های مهم انتخاب بود. همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، مورد اهمیت واقع شد.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها توسط گروه هنری «رسم» و با نمایشگاه گردانی سمیرا صفاری برگزار می‌شود. کلیه داوران این رویداد مدرسین و طراحان گرافیک در سطح کشور بوده و عبارت‌اند از سارا خبیر، مسعود صفرنیا و سمیرا صفاری می‌باشند.

هنرمندان شرکت کننده در این رویداد، افسانه وظیفه، علیرضا صفاری، آرش گلزاری حسینی، آرزو آزادی (اکرم السادات شرق آزادی)، فائزه (آیدا) فرجی فر، فریده امیدوار، فاطمه اسدی، فاطمه جلال ابادی‌پور راوری، فروغ قدسی، هنگامه پورمحمد گسکری، هدی کوهپایه، لیلا حلوائی، مهدیه کوچک نژاد، مهسا شفیعی، منیژه حسن‌پور ثانی، معصومه برزگرپور و مریم ناخداسوروئی می‌باشند. همچنین مریم نعمت الهی، مریم شبان، مریم رمضانی، ملیکا جفرودی، مینا افتخاری نسب، میترا درخشنده، میترا سروری، نسیم صارمی، نازنین نجف پور، نرجس کریمی، نگین صدفی، حسن (مهرزاد) دستیاران و راضیه بزرگی از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود. سمیرا کولیوند، سمیرا میراحمدی، سمیرا نظری، سمیرا صفاری، سمیه علیجانی، سوده محمدتقی زاده، طیبه پورمیرزایی نیز از دیگر شرکت کنندگان در نمایشگاه سرزمین‌ها می‌باشند. در این نمایشگاه شاهد درخشش هنرمندان گیلانی هستیم.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند در بازه زمانی ۳ الی ۹ نوامبر، ۱۲ لغایت ۱۸ آبان ۱۴۰۰، به نمایشگاه در سایت گالری آتز استانبول ترکیه به آدرس galeriarts.com مراجعه و از آثار دیدن فرمایند. علاوه بر این نمایشگاه مجازی در وبسایت گروه هنری رسم به آدرس www.rasmgroup.com و در صفحه اینستاگرام این مجموعه با نشانی @rasmgroup برپا خواهد بود. لازم به ذکر است امکان خرید آثار نیز وجود دارد؛ هنردوستان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی گروه رسم ۰۹۳۶۵۱۰۱۰۲۶ تماس حاصل فرمایید.

لینک نمایشگاه در سایت گالری آرتز:
https://app.lapentor.com/sphere/galeri-arts-online-exhibition-11-03

لینک نمایشگاه در وبسایت گروه هنری رسم:
http://rasmgroup.com/fa/Contents446.aspx

لینک نمایشگاه در اینستاگرام گروه هنری رسم:
https://www.instagram.com/p/CV04YtKtbR_/?utm_medium=copy_link

Share