مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

دو بنای تاریخی شاخص استان گیلان مرمت می‌شوند

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار داشت: دو بنای تاریخی شاخص گیلان با اعتباری چهارده میلیارد ریال مرمت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از برنامه های محوری اداره کل استان در سال جاری برای اجرای پروژه های حفاظت و مرمت، استفاده از ظرفیت های بالای مشارکت مالکین دولتی و خصوصی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در این راستا و با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود، چندین موافقتنامه مرمت مشارکتی با ارگان های دولتی متولی این آثار تدوین گردید.

شهرود امیرانتخابی افزود: از مهمترین این پروژه ها می توان به مرمت ساختمان فلاطوری یا کارخانه ابریشم در لاهیجان و مجموعه اقا سید حسین در لنگرود اشاره نمود که با مجموع اعتباری معادل چهارده میلیارد ریال آغاز گردیده است.

امیرانتخابی ادامه داد: مرمت ساختمان فلاطوری با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، شرکت مادر تخصصی پیله ابریشم ایران، شهرداری لاهیجان و استانداری محترم گیلان و مرمت و ساماندهی مجموعه ارزشمند آقا سید حسین لنگرود نیز با اداره کل محترم اوقاف در حال انجام می باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: شایان ذکر است اداره کل استان با توجه به اهمیت موضوع مشارکت در حفاظت و مرمت آثار تاریخی به لحاظ اعتباری و تاثیرات مثبت اجتماعی ، برنامه ریزی های لازم را برای ادامه این روند به انجام رسانده است.

Share