سردار جعفری در یادواره شهید محمد اتابه؛

برای نخستین بار؛ تمام قوا و دستگاه‌های مختلف با هم هماهنگ و هم فکر هستند

سردار جعفری با اشاره به اینکه شهدا خیلی بیشتر از قبل شهادتشان، برای احیا و توسعه اسلام و امید دادن به جامعه و مردم نقش آفرینی می‌کنند گفت: عدالت اجتماعی بزرگترین هدف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، سردار سرلشگر «محمدعلی جعفری» در پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «محمد اتابه» که در گلزار شهدای گوراب‌زرمیخ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: باید بیشتر از وجود مقدس شهیدان بهره ببریم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» افزود: کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نیستند بلکه زنده هستند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، و این نشان می‌دهد که تفاوتی بین شهدا و دیگر مردگان است.

وی با بیان اینکه شهدا نزد خداوند متعال هستند و از آنجایی که خداوند همه جا است پس شهدا هم همه جا حضور دارند گفت: شهدا در جامعه ما زنده هستند و نقش ایفا می‌کنند.

سردار جعفری با اشاره به آیه «فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ…» تصریح کرد: شهدا خوشحال هستند و در راستایی که راه خدا است جانشان را فدا کرده‌اند فعالیت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) خاطرنشان کرد: راهی که ملت مسلمان و پیروان شهدا در پیش گرفته‌اند راه درستی است و در برابر فشارها و تحریم‌های دشمنان نباید اندوهگین بود.

وی با بیان اینکه پیروان راه شهدا نباید از تهدیدهای دشمنان بترسند و به حرف‌های آنان گوش فرا دهند اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و در همین دنیا هم هستند و خیلی بیشتر از زمان حیاتشان برای احیا و توسعه اسلام و امید دادن به جامعه و مردم نقش آفرینی می‌کنند.

سردار جعفری افزود: بیش از ۴۰ سال پی‌درپی دشمنان با طرفدارانشان در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کنند که ملت ایران از این راه دست بردارند اما مردم همچنان پای آرمان‌هایشان هستند.

*همفکری قوا و دستگاه‌های مختلف کشور برای نخستین بار

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) گفت: امروز عصر احیای اسلام ناب محمدی با بنیانگذاری امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری و همان راه ۱۴۰۰ سال پیش است.

وی با بیان اینکه اثر انقلاب اسلامی در لبنان، سورایه، عراق و یمن به خوبی مشاهده شد، تصریح کرد: در طول این ۴۰ سال انقلاب، بیش از ۷۰ مورد اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی شکست خورده و ایران اسلامی همچنان پیروز مانده است.

سردار جعفری با بیان اینکه امروز آمریکا در حال افول است، خاطرنشان کرد: تحمل مردم در برابر مشکلات و جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و… عامل اصلی ایستادگی انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با اشاره به اینکه ایستادگی و صبر و تحمل مردم نشان از نقش‌آفرینی شهدا در جامعه است اظهار کرد: این همه شهید وقتی اجازه حضور نقش‌آفرینی در جامعه دارند سبب پایداری ملت پای انقلاب و نظام شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، قوا و دستگاه‌های مختلف کشور با هم هماهنگ و هم فکر هستند افزود: این نوع تفکر که امروز بر دستگاه‌های مختلف حاکم شده در هیچ مقطعی از تاریخ جمهوری اسلامی وجود نداشته است.

سردار جعفری با بیان اینکه با هماهنگی و هم‌افزایی‌هایی که در دستگاه‌های نظام شاهد هستیم آزادسازی خرمشهرها را در پیش داریم گفت: ما به وعده‌های الهی پایبند هستیم و ایمان داریم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با اشاره به اینکه اگر دین خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری می‌کند، تصریح کرد: تحمل سختی‌ها باید باشد که خدا ببیند مردم چقدر در سختی‌ها تحمل می‌کنند و مردم در این چند سال اخیر به خوبی این تحمل را از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه در گام اول انقلاب پیروزی و ثبات انقلاب اسلامی و دفع همه تهدیدها و تحریم‌ها اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در صددند با جنگ نرم نور اسلام را در جهان خاموش کنند.

سردار جعفری با بیان اینکه خداوند شهدایی را که در یک صف قرار می‌گیرند و در برابر دشمن می‌جنگند دوست می‌دارد، اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی زمینه و بسترسازی برای حکومت امام زمان (عج) است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با اشاره به اینکه باید تکلیف خودمان را امروز بدانیم افزود: در وهله نخست حمایت از راه شهدا، ایستادگی و مقاومت باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و در گام دوم انقلاب باید اقدامات ایجابی و تاسیسی در جمهوری اسلامی انجام بگیرد.

* عدالت اجتماعی بزرگترین هدف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

وی گفت: مرحله سوم و چهارم انقلاب، اسلامی شدن دستگاه‌های انقلاب و جامعه است و عدالت اجتماعی بزرگترین هدف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی جامعه امروز ما اسلامی نیست تصریح کرد: باید یاریگر خدا بود زیرا هر کاری را خدا اراده کند اتفاق می‌افتد اما خداوند متعال می‌خواهد به دست مومنان وضعیت تغییر کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با اشاره به اینکه ادامه راه انقلاب، اسلامی کردن جامعه است، خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، باید جهاد کرد، در راه اسلامی کردن جامعه و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی که این همان توسعه نور خدا روی زمین است.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید یک جامعه الگو بسازیم تا دیگر کشورها باور کنند اسلام می‌تواند در حاکمیت باشد و از ما یاد بگیرند همانطور که ایستادگی با دستان خالی در برابر دشمنان را از ما یاد گرفتند.

سردار جعفری با بیان اینکه امروز در جنگ نرم با دشمنان داخلی و خارجی هستیم افزود: این جنگ جهاد و صبر را می‌طلبد و باید شبانه روز در این راه تلاش کنیم تا جامعه را اسلامی کنیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) گفت: همه فلسفه پیامبران و کتاب خدا برای این است که مردم سرجایشان ننشینند زیرا مردم باید در جامعه حضور و نقش‌آفرینی موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه آینده فرزندان باید جامعه اسلامی و سالم باشد تصریح کرد: مردم به خصوص مردم حزب‌الله در محله و کوچه خود اقدامات فرهنگی انجام دهند و این امر امروز جهادمان است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه تحقق هدف والای انقلاب که اسلامی شدن جامعه است از اهداف شهدا است بیان کرد: انجام کارهای فرهنگی، قرآنی، کمک‌های مادی، فکری و… باید توسط مردم به صورت جهادی در محله و کوچه انجام گیرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله (عج) با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت نظامی و امنیتی با کمک مردم است، خاطرنشان کرد: باید این قدرت حفظ شود و مردم پای کار باشند.

Share