رسول فرخی در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

بازگشایی راه ابریشم سبب رونق گردشگری می‌شود | بازگشایی مسیر روستای کمنی به انبوه

رسول فرخی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به میزان پیشرفت راه ابریشم در منطقه سیاهکل و دیلمان گفت: مسیر کمنی به انبوه بازگشایی شده و این جاده چون کوهستانی است یقینا اعتبارات ملی نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به میزان پیشرفت راه ابریشم در منطقه سیاهکل و دیلمان گفت: در اوایل مجلس جلسه ای در حوزه راه ابریشم با نمایندگان قزوین داشتیم که در مورد پیوند مسیر ارتباطی قزوین به سیاهکل بود.

فرخی با اشاره به مراسم پروژه جاده ابریشم در گیلارکش با حضور جمعی از مسئولان قزوین و گیلان ادامه داد: در آن مراسم موضوعات مختلفی مطرح شد و پس از رایزنی صورت گرفته مسیر کمنی به انبوه بازگشایی می شود. از آقای سیاهکل و خانم محمدبیگی نیز درخواست کردیم که از سمت قزوین بازگشایی صورت بگیرد زیرا راه ابریشم سبب رونق گردشگری و حضور محصولات گیلانی و بالاخص شرق گیلانی در استان قزوین می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که جاده راه ابریشم با استفاده از اعتبارات داخلی در حال انجام است، افزود: مسیر کمنی به انبوه بازگشایی شده و این جاده چون کوهستانی است یقینا اعتبارات ملی نیاز داریم و با توجه به شرابط موجود کشور و گران بودن قیر با برآورد قیمت هر یک کیلومتر آسفالت در جلگه بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه آن است و در منطقه کوهستانی این هزینه بیشتر است.

گفتنی است، روستای کمنی از توابع دهستان پیرکوه بخش دیلمان شهرستان سیاهکل است و از مسیر گیلارکش و کمنی به انبوه کمتر از ۱۰ کیلومتر جاده خاکی است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مورد مشکلات خطوط تلفن های همراه نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه انتخاباتی بنده وجود داشت عدم دسترسی مردم به آنتن دهی تلفن همراه بود که با پیگیری های لارم در شهر های لاهیجان، رودبنه، سیاهکل و دیلمان بالغ بر ۵۰ درصد مشکلات در این زمینه برطرف شده است.

فرخی گفت: با رایزنی های انجام شده به دنبال بانک پلاسمای خون شمال کشور در لاهیجان هستیم و از سرمایه گذاران میخواهیم به شهرهای لاهیجان و سیاهکل ورود کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری های استاندار جدید که خودشان هم بومی هستند شاهد بازشدن پنجره ای واحد برای سرمایه گذاران باشیم تا از این طریق ظرف یک ماه افراد بتوانند جواب استعلامات خود را دریافت کنند.

Share