فرماندار املش با حضور در تحریریه دیارمیرزا؛

املش؛ بزرگترین تولید کننده چای کشور است | آمادگی مدیران شهرستان برای حمایت از سرمایه گذاران

رنجبر درخصوص تولید چای در شهرستان املش گفت: شهرستان املش با داشتن ۴۰ واحد کارخانه چایسازی بیشترین تولید چای کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار املش در آستانه یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ضمن قدردانی از این پایگاه خبری گفت: دیارمیرزا از جمله رسانه هایی است که به عنوان مرجع اخبار شناخته می شود.

محمد رنجبر با بیان اینکه دیارمیرزا توانسته ارزش نام میرزا را به خوبی حفظ و حراست نماید، افزود: این پایگاه خبری جایگاه خود را به خوبی در بین مردم پیدا کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان املش از جمله شهرستانهای بسیار موفق در بحث مدیریت کرونا است، گفت: به علت فرهنگ بالای مردم این منطقه در حالی که در کل کشور میزان استفاده از ماسک ۴۶ درصد است در شهرستان املش میزان رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک به مرز ۸۰ درصد رسیده است و در زمینه واکسیناسیون نیز تاکنون دُز اول حدود ۱۰۰ درصد و دز دوم بالای ۸۰ درصد واکسیاسیون انجام شده است.

فرماندار املش افزود: در زمان اوج کرونا شهرستان املش از حیث رنگ بندی غالبا در وضعیت زرد یا آبی قرار داشته است که همه اینها با همکاری، تعامل و یاری همراهی مردم و مسئولین شهرستان از جمله، نماینده مردم در مجلس، امام جمعه، دستگاه قضایی، سپاه پاسداران، هلال احمر خصوصا پزشکان و کادر درمان مهیا شده است که بار دیگر از همگان کمال سپاسگزاری را دارم.

 

بزرگان املش به روایت فرماندار

رنجبر در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سابقه تمدنی شهرستان املش، با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ اثر به نام شهرستان املش ثبت ملی شده اند، گفت: شهرستان املش دارای بزرگان و مفاخری همچون آیت الله میرزا حبیب الله املشی معروف به میرزای رشتی است که از نوادر تاریخ مرجعیت شیعه است. شیخ بهاءالدین میزان املشی، از یاران نزدیک میرزا کوچک خان و مامور تاسیس کمیته قضایی نهضت جنگل، شیخ ابوالقاسم معروف به ملاباشی و ملقب به افصح المتکلمن از مردم املش (میان محله) و از روزنامه نویسان صریح و با شهامت در نهضت مشروطه گیلان بود.  همچنین از جمله بزرگان معاصر شهرستان املش می توان به آیت الله ربانی املشی، دادستان کل کشور در اوایل انقلاب، مرحوم شیخ حسن مظفری، مدیرکل وقت اداره کل ارشاد اسلامی گیلان، مرحوم شیخ حسن رهبری املشی امام جمعه فقید شهرستان املش که بواسطه محبوبیت و ساده زیستی بیشتر دعاوی مردم به دست ایشان مرتفع می‌گردید، حاج محمد مهدی رهبری املشی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین چهره ماندگار، دکتر صادق محبوبی املشی که پزشک تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی، عضو تیم پزشکی فیلا(کشتی جهانی)از شخصیت های ملی و بین المللی از جمله این بزرگان شهرستان املش هستند.

املش؛ بزرگترین تولید کننده چای کشور

فرماندار املش با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران در بخش گردشگری بطور جدی حمایت می کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم ورود سرمایه گذار به این شهرستان اظهار کرد:کارخانه ریسندگی املش با دارا بودن ۳۰هزارمتر مربع سوله و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و با امکانات زیرساختی آماده سرمایه گذاری است که پیگیر راه اندازی این شرکت بزرگ در شهرستان هستیم.

رنجبر درخصوص تولید چای در شهرستان املش گفت: شهرستان املش با داشتن ۴۰ واحد کارخانه چایسازی بیشترین تولید چای کشور را به خود اختصاص داده است.

فرماندار املش در خصوص حمایت از سرمایه گذاری اظهار داشت: از هرکسی که بخواهد در این شهرستان سرمایه گذاری کند ،بسترهای لازم برای این امر فراهم و مهیاست و مدیران شهرستان آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاران است.

رنجبر درخصوص نقش و جایگاه رسانه افزود: یک رسانه می تواند در راستای پیشبرد امور شهرستان و توسعه آن کمک کنند.

فرماندار املش با بیان اینکه در آغاز فعالیت خود در املش، مردم این شهر در طول سال حدود ۱۰۰ روز با قطعی آب مواجه بودند، افزود: با مجموعه اقدامات صورت گرفته نظیر حفر چاه های جدید، رفع شکستگی ها و…اقدامات دیگر میزان قطعی آب کاهش بسیار یافته است، که در همین راستا اخیرا ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای احداث مخزن ۳۰۰۰متر مکعبی ذخیره آب شرب املش اختصاص یافته است.

افتتاح پل رانکوه در ۲۲ بهمن

فرماندار املش با اشاره به برخی مشکلات نظیر تخریب سه پل بزرگ شهرستان، اظهار داشت: چند سال قبل از تخریب پل ها، می توانستند با ۱۰۰ میلیون تومان مانع از فروریختن پلها شوند، که متاسفانه سهل انگاری ها در این حوزه باعث این همه هزینه و مشکلات برای مردم و مسئولین شد.

وی افزود: طی سالهای اخیر با صرف هزینه ۲ میلیارد تومانی ۶ پل دیگر شهرستان ترمیم و مقاوم سازی شدند، پل رانکوه نیز به امید خدا در ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تخریب راه های ییلاقی توسط کارخانه سیمان

فرماندار املش با بیان اینکه کارخانه سیمان سبز دیلمان آسیب های جدی به راه های ییلاقی شهرستان املش وارد کرده است، افزود: بیشتر جاده های مناطق ییلاقی به خاطر تردد کامیون های سنگین این کارخانه تخریب شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به ۱۲ روستای املش اظهار کرد: با عملیات اجرای انتقال گاز طبیعی به ۴ روستای تابستان‌نشین، بیله لنگه، پشت درلنگه و گلستان سرا و ۸ روستای ییلاقی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان درصد گازرسانی شهرستان املش به ۹۸ درصد می رسد.

مردم انتظار معجزه از مسئولین ندارند

فرماندار املش گفت: همراهی و همدلی دربین مردم و مسئولین رمز موفقیت مسئولان است. با همراهی مردم میتوان به موفقیت دست یافت، مردم انتظار معجزه از مسئولین ندارند، صداقت، دلسوزی و درکنار مردم بودن مشکلات را مرتفع می کند.

رنجبر در خصوص همراهی و کمک خیرین در شهرستان در ایام سخت کرونا گفت: در شهرستان املش خیرین فراوانی هستند که در ایام سختی های مردم از هیچ کمکی دریغ نورزیده و همچنان در حال کمک و همیاری به نیازمندان هستند. از جمله این کمک ها می توان به تقدیم حدود ۳۰ هزار بسته حمایتی، اهداء تعداد زیادی تبلت به دانش آموزان نیازمند و پرداخت کمک هزینه های درمان بیماری ها از جمله بیماری های خاص، که لازم میدانم همینجا از همه آنان تقدیر و تشکر نمایم.

وی ادامه داد: در انتخاب روسای ادارات شهرستان و ارزیابی از عملکرد مدیران، میزان رضایتمندی مردم از مسئولان شاخص بالایی در تعیین مدیران توانمند و همراه است و این مهم به رضایت مردم از مدیران بستگی دارد.

فرماندار املش در خصوص عملکرد برخی مدیران گفت: عملکرد ضعیف برخی از مدیران کل در حل مشکلات شهرستان غیر قابل قبول است.

رنجبر ضمن تبریک مجدد انتصاب جناب دکتر عباسی به استانداری گیلان گفت: ایشان فرزند گیلان است که سابقه و تجربیات زیادی دارند از جمله اینکه  سالها نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش بوده و شناخت خوبی از این نقاط قوت و ضعف دو شهرستان به خصوص املش دارد و امیدوار هستیم با حضور ایشان اتفاقات خوبی برای املش رقم بخورد.

وی گفت: از جمله اقدامات دوسال اخیر در شهرستان می توان به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پل کیازنیک، تامین آب در حوزه آب کشاورزی اشاره کرد. همچنین طرح شهید سلیمانی در استان برتر هستیم و در طرح مواسات بیش از ۳۰ هزار بسته حمایتی با کمک خیرین شهرستان تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت. چمن مصنوعی در خرشتم املش با اعتبار ۴ و نیم میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رنجبر با اشاره به تقدیم شهید سلامت مرحوم خیر اندیش به برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان پس از ۱۲ سال وقفه اشاره کرد و افزود: راه اندازی مجدد و دایمی جایگاه سوخت کوهرنگ رانکوه بعد از گذشت ۵ سال، راه اندازی مجدد پل لرداسرا رانکوه و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پل کشاورز رانکوه از دیگر اقدامات بوده است.

فرماندار املش در پایان ضمن قدردانی از دیارمیرزا گفت: شهرستان املش ۲۳۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

Share