رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

ورود کمیسیون انرژی به افزایش نجومی قبوض برق | اعتراض مردم به جا و منطقی است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به مسئله افزایش نجومی قبوض برق طی روزهای اخیر خبر داد، گفت: درصورت بروز تخلف ازسوی وزارت نیرو، پول مردم به آن‌ها استرداد می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند درباره اعتراض‌های اخیر مردم به افزایش نجومی قبوض برق، گفت: باتوجه به اعتراض‌های اخیر مردم عزیز نسبت به افزایش قیمت قبوض برق، کمیسیون انرژی در این خصوص تشکیل جلسه داد و رئیس کمیته نیرو نیز به ارائه گزارش دراین باره پرداخت، همچنین برخی از اعضای کمیسیون که در این حوزه تحقیقاتی انجام داده بودند گزارش خود را به کمیسیون ارائه کردند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به تحقیقات صورت گرفته به نظر می‌رسد اعتراض مردم به جا و منطقی است لذا مقرر شد؛ در نخستین جلسه آینده کمیسیون انرژی، مسئولان وزارت نیرو و سازمان توانیر به کمیسیون دعوت شوند و به ارائه توضیحات لازم بپردازند، همچنین اگر اثبات شود در این رابطه تفسیری خلاف قانون صورت گرفته و جداول تنظیمی بر خلاف قانون است حتما به اصلاح آن و استرداد پول مردم اقدام خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد؛ رئیس کمیته نیرو جداول را بررسی کرده و با قانون انطباق دهند تا اگر هر گونه انحراف از قانون، تفسیر و اشکالی وجود داشت، کمیته اصلاح کند و پول اضافه‌تر دریافتی از مردم به آن‌ها استرداد شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: اگرچه وزارت نیرو معتقد است افزایش قیمت قبوض برق صرفا شامل حال پرمصرف‌ها شده است اما اعتقاد برخی از مشترکین هم بر این است که در جدول و پلکان پرمصرف‌ها نمی‌گنجند به همین دلیل کمیسیون برای پیگیری درخواست مردم و شنیدن اظهارات وزارت نیرو و تطبیق آن با قانون در اسرع وقت جلسه تشکیل خواهد داد.

Share