سخنگوی علوم پزشکی گیلان؛

مردم نگران کمبود دُز دوم واکسن نباشند | ۳ رقمی شدن دوباره بستری های روزانه در گیلان

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی روزهای آینده محموله های جدید واکسن کرونا به استان ارسال می شود، گفت: تزریق هر دو دوز واکسن براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر فردین مهرابیان، از فعالیت ۲۳۸ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان رشت نیز ۵۵ پایگاه واکسیناسیون آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به دغدغه مردم درباره کمبود واکسن به ویژه دوز دوم، افزود: مردم نگران واکسن نباشند، زیرا واکسیناسیون گروه های هدف براساس سند ملی واکسیناسیون در کلیه شهرهای استان در حال انجام است و تزریق هر دو دوز واکسن براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طی روزهای آینده محموله های جدید واکسن کرونا به استان ارسال می شود، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون با دقت و سرعت در حال انجام است و علاوه بر انجام واکسیناسیون دوز دوم، واکسن دانش آموزان نیز تامین شده است.

مهرابیان، از مردم خواست در کنار واکسیناسیون همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: حتما برای تزریق دوز دوم واکسن به سامانه «vac.gums.ac.ir» مرجعه کرده تا از محل تزریق اطلاع پیدا کنید.

وی از سه رقمی شدن دوباره بستری های روزانه کرونا در گیلان خبر داد و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که ۱۲ نفر نیازمند مراقبت های ویژه بودند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، تعداد کل بستری های کرونایی را ۳۷۶ نفر دانست و یادآور شد: از این تعداد ۷۳ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ۷۴ نفر بدحال هستند.

Share