رییس اداره محیط زیست انزلی:

لاشه یک قلاده فک خزری دیگر در سواحل انزلی کشف شد

رییس اداره محیط زیست انزلی از کشف یک قلاده فک خزری در ساحل روستای طالب آباد این شهر ستان خبر داد و افزود: اقدامات بیومتری بر روی این قلاده فک انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید فرشید فلاح اظهار داشت:  لاشه این فک خزری در ساحل روستای طالب آباد پشت پایانه حمل و نقل پیدا شده و دلیل مرگ آن نامعلوم است . نمونه هایی از لاشه این فک برای انجام آزمایشهای لازم به آزمایشگاه صیاد شیرازی ارسال شده است.

به گفته وی نتیجه آزمایشها ظرف ۲ روز آینده اعلام و علت مرگ مشخص خواهد شد.

این چهارمین لاشه فک خزری طی ۲ هفته اخیر است که در سواحل گیلان کشف می شود زیرا طی این مدت لاشه ۲ فک خزری در آستانه اشرفیه و ۲ قلاده فک در انزلی و رضوانشهر کشف شده است.

کشتار عمدی، ورود گونه مهاجم شانه دار خزری، گیر کردن در تور صیادان، کاهش ذخایر کیلکا ماهیان (منبع غذایی فک خزری)  و برخورد با قایق‌ها را می توان از دلایل مؤثر در مرگ فک‌های خزری و کاهش نسل آنها برشمرد.

فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال در روسیه زندگی می‌کند. این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

Share