نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس:

طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» تا پایان امسال تبدیل به قانون می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تشکیل فراکسیون بررسی علت عدم اختصاص وام ودیعه مسکن، گفت: بانک ها به وظیفه خود عمل نمی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «خلیل بهروزی‌فر» شامگاه (پنج‌شنبه، ۱۵ مهر) در گفت‌وگوی خبری آخرین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت را برشمرد و اظهار داشت: حدود ۲۵ روز قبل کمیسیون اجتماعی مجلس از رئیس سازمان اداری استخدامی کشور دعوت کرده و جلسه‌ای در رابطه با استخدام و تبدیل وضعیت نیروهایی که امروز با عناوین مختلف در سازمان‌ها مشغول کارند برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی برای ساماندهی نیروها وقت بسیار زیادی را صرف کرد افزود: از آنجا که مقام معظم رهبری هم تاکید به این داشتند که کمتر به طرح‌ها پرداخته شود و بیشتر به لوایح توجه شود، دولت سیزدهم هم در این مورد اهتمام خوبی دارد و این دعوت هم در همین راستا انجام شد.

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه دولت برای تعیین تکلیف نیروها قرار است لایحه‌ای را تدوین و روانه مجلس کند ابراز داشت: به محض اینکه لایحه به کمیسیون رسید مجلس هم شروع به بررسی و ارزیابی آن می‌کند از طرفی کسانی هم داریم که دارای مدارج بالا هستند و تخصص دارند و با عناوینی مثل شرکتی و حجمی و در سازمان‌ها و ادارات مشغول به کارند که باید به آنان توجه شود.

وی از کارشکنی و تحرکات برخی ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در برون‌سپاری نیروهای شرکتی، حجمی، پیمانی و نظایر آن که از بودجه عمومی دولت حقوق دریافت می‌کنند انتقاد کرد و ابراز داشت: حتی اگر شرکت‌ها و سازمان‌ها چنین کاری هم بکنند باز هم لایحه دولت و مجلس برای ساماندهی و پایان بی‌عدالتی‌ها مشمول نیروها می‌شود و هیچ تغییری در آن ایجاد نمی‌گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه احتمالا لایحه دولت برای تعیین تکلیف نیروهای شاغل در ادارات و زیرمجموعه‌های دولت تا ۲۰ یا ۲۵ روز دیگر به مجلس می‌رسد اضافه کرد: سعی و تلاش مجلس این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این لایحه به قانون تبدیل شود و بعد هم احتمال زیاد اجرای آن از سال آینده آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس تصویب طرح‌ها و لوایحی با هدف ساماندهی بازار مسکن و کمک به مردم جهت خانه‌دار شدن را هم از دیگر اقدامات مجلس خواند و یادآور شد: مجلس اصلاح مواردی از قانون مالیات‌های مستقیم را مصوب کرد تا واحدهای مسکونی که تا ۱۲۰ روز خالی می‌مانند جزو خانه‌های خالی تلقی و مشمول پرداخت مالیات شوند.

بهروزی‌فر از شناسایی خانه‌های خالی توسط سامانه جامع املاک و معرفی آنان برای اخذ مالیات مستقیم خبر داد و اضافه کرد: در سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه و در سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه مشمول حال صاحبان واحدهای خالی خواهد شد و برای سال سوم و به بعد هم ۱۸ برابر مالیات متعلقه محاسبه می‌شود.

وی در مورد روند اجرای طرح ودیعه مسکن که مصوب مجلس بود هم اشاراتی داشت و با اعلام اینکه بانک‌ها همراهی خوبی ندارند اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ما با بانک‌هاست متاسفانه به سبب قوانین و مقرراتی که برای بانک‌ها مشخص کردند مثل یک دولت سایه شده‌اند و برای خودمان هم جای تعجب است که بانک از وزارتخانه و قانون طفره می‌رود.

بهروزی فر در ادامه بحث تغییر کاربری اراضی و فروش زمین‌های کشاورزی در حوزه انتخابیه فومن و شفت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: البته این دردی است که کل استان گیلان را مبتلا کرده است و به تبع آن دو شهرستان فومن و شفت هم با آن درگیرند که البته فروش اراضی زراعی و کشاورزی دلایل بسیار قابل توجهی هم دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در داخل طرح‌های هادی اراضی بر اساس نیاز ساکنان روستا تعرفه شده است خاطرنشان کرد: اگر چنانچه شوراها و دهیاران به این مسئله بیشتر توجه کنند و نظارت از ناحیه بخشداران به مراتب بیشتر از گذشته شود دیگر شاهد اوج‌گیری فروش اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌ها نخواهیم بود.

Share