آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس خبر داد؛

طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد | برخی ابهامات در مسائل مالی و انتصاب‌های غیرکارشناسی

نماینده مردم اراک در مجلس ضمن تشریح محورهای طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی از کلید این طرح در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: این طرح به منظور شفافیت عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی با امضای ده‌ها نماینده مجلس کلید خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، محمد حسن آصفری با اشاره به دستور کار این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی این هفته در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد و این طرح تفحص به علت وصول گزارش تخلفات فراوان در دانشگاه آزاد کلید زده شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش‌های مختلفی از اساتید دانشجویان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد نسبت به تخلفات روی داده در این دانشگاه به ما واصل شده است، افزود: در صورت رأی مثبت مجلس، این طرح تحقیق و تفحص در محورهای مختلفی صورت می‌گیرد.

وجود برخی ابهامات در مسائل مالی دانشگاه آزاد و انتصاب‌های غیرکارشناسی

آصفری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین محورهای طرح تفحص از دانشگاه آزاد مسائل مالی و نحوه هزینه‌کرد شهریه دانشجویان است. همچنین انتصاب‌ها و انتخاب‌های غیرکارشناسی، نحوه فروش اموال و دارایی‌ها و وجود برخی تخلفات در این حوزه‌ها از جمله محورهای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: استفاده‌‎های نادرست از زمین‌ها، کارخانه‌ها و مزارعی که در اختیار دانشگاه آزاد قرار دارد و همچنین پرداختی‌های غیرمتعارف در این دانشگاه از جمله محورهای دیگر طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به شمار می‌آید.

آصفری با بیان اینکه موارد گزارش شده برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بیش از ۲۰۰ صفحه است، اظهار کرد: امیداوریم این طرح پس از تأیید در کمیسیون آموزش، در صحن علنی مجلس نیز تأیید شود و نهایتا منجر به شفافیت عملکرد دانشگاه آزاد می‌شود. در حال حاضر بیش از ده‌ها نماینده این طرح را امضا کرده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه موارد گزارش شده باید در کمیته تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد؛ شاید در همه موارد دانشگاه آزاد عملکرد قابل دفاعی داشته باشد اما همین مسئله نیز نیاز به بررسی دارد.

افزایش شهریه دانشگاه آزاد با وجود برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که دانشجویان نسبت به آن انتقاد جدی دارند، شهریه‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی است؛ در حالیکه در ۲ سال گذشته عمده کلاس‌های دانشگاه آزاد به صورت مجازی برگزار شده چرا باید شهریه دانشجو با وجود کاهش هزینه‌های آب، برق و گاز افزایش پیدا کند, این موارد از مسائلی است که باید دانشگاه آزاد نسبت به آن پاسخگو باشد و این طرح در همین راستا کلید خورده است.

Share