با حکم رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور؛

«سیدرسول منفرد» رئیس حوزه هنری استان گیلان شد

«سیدرسول منفرد» با حکم رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور به عنوان رئیس حوزه هنری استان گیلان منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در حکمی «رسول منفرد» را به سمت ریاست حوزه هنری استان گیلان منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

«در دوران مشروطیت، در دوران استبداد صغیر، در دوران دست‌اندازی انگلیسی‌ها و دیگر بیگانگان متجاوز به ایران، گیلانی‌ها نشان دادند که در مبارزه پیشرو هستند. بعد از آنکه شعله انقلاب برخاست و انقلاب پیروز شد، همه دیدند یکی از نقاطی که آنچنان پای مردانگی و استقامت فشرد که همه را متوجه خود کرد و هویت و شخصیت خود را نشان داد، منطقه گیلان بود؛ چه در انقلاب، چه در جنگ، چه در روزهای قبل از جنگ در آغاز انقلاب، دین و ایمان و عشق و معنویت و جوهر ذاتی مردم این منطقه، دست‌ها و انگشتان بیگانه را قطع کرد و اسلام و انگیزه‌های ایمانی و خواست برخاسته از دل و جان مردم مؤمن این استان را بر هوس‌های فاسد و مفسد بیگانگان غلبه داد. (رهبر معظم انقلاب اسلامی)

برادر ارجمند جناب آقای «رسول منفرد»

گیلان نه تنها از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی، بلکه از لحاظ تاریخی و انسانی نیز موقعیتی ممتاز دارد؛ نوابغ و علما، فقیهان و فیلسوفان، شاعران و ادیبان و صنعتگران و دانشمندان بزرگی عظمت آن خطه عزیز و پر برکت را رقم زده‌اند. مردم استان گیلان در دوران انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همچون تمامی تاریخ این سرزمین مقدس صاحب افتخارات درخشانی هستند. خیزش نسل‌های پیاپی شهیدان و مجاهدان فی سبیل‌الله و بزرگ‌مردان فرهنگ و هنر از گیلان، گواه دیگری‌ست بر ظرفیت‌های عظیم و یگانه این دیوار با برکت و باران خیز.

خوشبختانه امروز گیلان، چشمه جوشان استعدادهای فکری و هنری تازه‌نفس و خوش‌آتیه‌ای است که بلاشک سرمایه فردای انقلاب اسلامی و مایه اعتلای روزافزون این مرز و بوم خواهند بود.

به همین سبب، به صحنه آوردن هنر انقلاب برای روایت، بازخوانی و بهره‌گیری ذخایر فرهنگی، تاریخی و هویتی آن استان، یکی از ضروری‌ترین کارهایی‌ست که باید به جِد مورد توجه قرار گیرد. لذا نظر به صلاحیت و تجربیات ارزشمند و مؤثر شما، بنا به پیشنهاد معاون محترم راهبری استان‌های حوزه هنری، جنابعالی را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گیلان» منصوب می‌نمایم.

از شما انتظار می‌رود در دوران مسئولیت‌تان؛ ذیل سیاست‌های کلان حوزه هنری بر تنظیم، تصویب و اجرای سند راهبردی حوزه هنری استان همت گمارید.

برای شناسایی و پرورش نسل مستعد و نوخاسته هنر انقلاب اسلامی در استان با همتی مضاعف اقدام کنید. شبکه‌ای منسجم، کارآمد و هم‌افزا از هنرمندان مؤمن و انقلابی استان را در مجموعه حوزه هنری استان به عنوان مرکز رشد هنر انقلابی سامان دهید. در معرفی قله‌های هنر انقلابی استان در تراز ملی و بین‌المللی بکوشید.

ظرفیت ارتباط مستمر و مؤثر با هیأت اندیشه‌ورز حوزه هنری استان، نهادها، تشکل‌های مردمی، دینی و انقلابی و اعضای جبهه فکری، فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی استان را فعال نمائید.

Share