فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد:

سرقت بیش از ۹ هزار متر سیم تحت پوشش مامور اداره برق در صومعه‌سرا

سرهنگ رضا کوهستانی، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: سارقانی که تحت پوشش ماموران اداره برق بیش از ۹ هزار متر سیم از روستاهای این شهرستان سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: سارقانی که تحت پوشش ماموران اداره برق بیش از ۹ هزار متر سیم از روستاهای این شهرستان سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ رضا کوهستانی به نقش ضروری مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آن‌ها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری و مقابله با سرقت نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم است.

وی در ادامه گفت: در پی گزارش اداره برق صومعه‌سرا مبنی بر نصب کابل برق خودنگهدار و سرقت سیم‌های اصلی در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا بیان داشت: با پیگیری‌های مستمر و تحقیقات میدانی کارآگاهان آگاهی مشخص شد در چند روستا سارقان با نصب کابل‌های خود نگهدار در پوشش ماموران اداره برق، اقدام به سرقت سیم می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های نامحسوس در مکان‌های احتمالی وقوع جرم، سارقان را در یکی از روستاها در حالی که با لباس مخصوص اداره برق مشغول کار بودند، دستگیر کردند.

سرهنگ کوهستانی از اعتراف سارقان ۳۰ و ۳۴ساله به سرقت سیم برق ۱۴ روستا به متراژ ۹ هزار و ۹۶۰ متر در تحقیقات پلیس و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی نیز خبر داد.

وی اذعان داشت: کارشناسان ارزش سیم‌های سرقتی را ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا در پایان با اشاره به اینکه سارقان روانه زندان شدند خاطرنشان کرد: پلیس به صورت شبانه‌روزی و با بکارگیری تمام امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

Share