فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد:

جزئیات سرقت ۳ کیلوگرم طلا در صومعه‌سرا | سارق و مالخر به دام پلیس افتاد

سرهنگ رضا کوهستانی، فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از دستگیری سارق و مالخر طلاهای مسروقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از دستگیری سارق و مالخر طلاهای مسروقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ رضا کوهستانی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلا به میزان ۳ کیلوگرم در شهرستان صومعه‌سرا، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق در این پرونده شدند، افزود: متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت ۳ کیلوگرم طلا و جواهرات زینتی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال با همدستی یک نفر دیگر و فروش آن‌ها به یک مالخر در رشت اعتراف کرد.

سرهنگ کوهستانی با بیان اینکه ماموران مالخر این پرونده را نیز دستگیر کردند، ادامه داد: مال باخته در تحقیقات پلیسی عنوان داشت، شغل او ویزیتور بوده و به منظور خرید و فروش طلا قصد رفتن به شهر رشت را داشت که متهمان با اطلاع قبلی از حمل طلاها بوسیله وی در مسیر صومعه‌سرا به رشت او را به عنوان مسافر سوار کرده و به بهانه خراب شدن خودرو پس از پیاده کردنش در یک اقدام برق‌آسا کیف حاوی طلاها را که درخودرو بود ربودند و به سرعت از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا با اشاره به اعتراف سارق و مالخر دستگیر شده گفت: مالخر که صاحب یکی از طلا فروشی‌ها در شهرستان رشت بود به دلیل اختلافی که با شاکی داشته پیشنهاد ربودن کیف را به ۲ تن از متهمان داده و آن‌ها نیز اقدام به تعقیب شاکی و سرقت طلا می‌کنند و سرانجام طلاها را به مالخر تحویل و از این بابت ۲ فقره چک ۲ میلیارد ریالی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهم دیگر این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متهم ۳۲ و مالخر ۳۸ ساله به مقام قضائی معرفی شدند.

Share