امام جمعه رشت؛

زدوبندهای سیاسی، اقتصادی و مالی مانع پیشرفت گیلان است | تالاب انزلی روزگار خوبی ندارد

نماینده ولی فقیه در گیلان به پنهان شدن فقر زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و گفت: زدوبندهای سیاسی، اقتصادی و مالی سبب به بوته فراموشی سپردن سامانه های پیشرفت گیلان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید والامقام شهرستان صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان که با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با خیر مقدم به محضر رئیس قوه مقننه اظهار کرد: گیلان سرزمین عالمان بزرگ بوده و دارای ۸ هزار شهید است.

وی به وجود ۵۳ شهر با جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار جمعیت در گیلان اشاره کرد و افزود: در مدت بیش از ۴۰ سال گذشته فعالیت های انجام شده در استان در تراز این مردم نبوده و گیلانی ها با بزرگواری خود شاکر اقدام های انجام شده هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فقر زیر سرسبزی گیلان پنهان شده است، تصریح کرد: بیشتر مناطق به ویژه روستاهای استان از آب شرب مطلوب برخوردار نیستند.

آیت الله فلاحتی، کابل های برق گیلان را فرسوده عنوان کرد و گفت: مردم نسبت به خدمات ارائه شده ابراز نارضایتی دارند.

وی با اشاره به اینکه تالاب بین المللی انزلی روزگار خوبی ندارد، بیان کرد: شیرابه پسماند سراوان به تالاب انزلی سرازیر می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان زدوبندهای سیاسی، اقتصادی و مالی را سبب به بوته فراموشی سپردن سامانه های پیشرفت این استان ذکر کرد و یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی گیلان در حال تعطیلی هستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برخی از کارکنان شرکت های تولیدی گیلان دچار افسردگی هستند، خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسئولان و نمایندگان مجلس همگرایی ایجاد شود می توان استان را به سامان رساند.

وی به تبدبل شدن پسماند سراوان رشت به فاجعه ملی اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم با همراهی مسئولان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس معضل تالاب انزلی را به عنوان موضوع ویژه در سطح ملی مطرح کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امیدواریم سفر رئیس قوه مقننه برای مردم گیلان پر برکت باشد، تصریح کرد: در تلاش هستیم با همگرایی مسئولان بتوانیم جایگاه مردم این استان را ارتقا دهیم.

Share