شهردار کومله مطرح کرد؛

یکی از مشکلات بزرگ مردم شهر کومله و شهرداری عدم تصویب طرح جامع و تفصیلی است

مهدی پور گفت: به ما عنوان می کنند که هیچگونه مدارکی در مورد طرح تفصیلی شهر کومله نداریم، در حالی که طرح شهر کومله از سال ۹۴ در راه و شهرسازی تشکیل شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منوچهر مهدی پور در نشست اعضای شورا با پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه مدیریت شهری اظهار کرد: برای حل این مشکلات فاز به فاز عمل خواهیم کرد.

شهردار کومله یکی از اساسی ترین مشکلات طرح جامع تفصیلی شهر کومله است، افزود: اگر بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم، شهرداری از لحاظ درآمدی جوابگوی پروژه های خود خواهد بود و همچنین مشکلاتی که اکنون در شهر وجود دارد حل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون در راه و شهرسازی پیگیر این موضوع هستیم اما به ما عنوان می کنند که هیچگونه مدارکی در مورد طرح تفصیلی شهر کومله نداریم، در حالی که طرح شهر کومله از سال ۹۴ در راه و شهرسازی تشکیل شده است.

مهدی پور ادامه داد: از شورا می خواهم که پیگیری لازم را در این مورد صورت دهد. در حال حاضر ۲۹۰ هکتار از زمین ها به عنوان طرح هادی و بالغ بر ۲۰۰ هکتار نیز زمینهایی است که آن را نیز باید جوابگو شویم که روی هم ۵۹۰ هکتار می شود.

شهردار کومله در ادامه به زمین های فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این زمینها در انتهای حریم شهر قرار دارد و قابل الحاق به محدوده قانونی شهر نیست.

مهدی پور با بیان اینکه این مشکل باید خارج از طرح در جلسات استانی حل شود تا داخل حریم به عنوان مجتمع سازی مجوز بدهیم، افزود: شهرداری موافقت اصولی می‌دهد به شرطی که از راه و شهرسازی، استانداری و جهاد کشاورزی اجازه بدهند.

وی ادامه داد: شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر مشکلاتی در زمینه بودجه و اعتبار دارند و بودجه ای که داریم برای اجرای پروژه ها کافی نیست.

مهدی پور در ادامه در مورد ساختمان اداری شهرداری نیز گفت: این ساختمان به مدت ۱۹ سال ساخته شده است و سعی می کنیم که این ساختمان را در حد مناسب برای مردم شهر کومله برسانیم.

شهردار کومله ادامه داد: در شهر بالغ ۱۱ پروژه را در دست اقدام داریم و سعی خواهیم کرد این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

مهدی پور گفت: بودجه امسال ۱۲ میلیارد است و امیدواریم مثل سال گذشته این بودجه نیز جذب شود.

Share