مشاور رئیس جمهور در بازدید از مجتمع بندری انزلی؛

دو بندر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند | آینده را بسیار روشن می بینم

مشاور رئیس جمهور در بازدید از مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه دو بندر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، گفت: با توجه به اینکه مجتمع بندری انزلی در محور کریدور شمال جنوب قرار گرفته افق روشن و رو به رشدی را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر پنجشنبه ۲۹ مهر ماه سعید محمد؛مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس از توانمندی ها و زیرساخت های مجتمع بندری انزلی بازدید بعمل آورند.

مشاور رئیس جمهور در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به وجود قوانین و تسهیلات مناطق آزاد در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: بنادر انزلی و کاسپین در کنار هم ظرفیت بالای لجستیکی و ترانزیتی را دارا می باشند و از این رو بندرانزلی اهمیت بالا و نقش پر رنگی خواهد داشت.

وی افزود: این دو بندر دارای ظرفیت های مناسب و خوبی بوده اما برخی از ظرفیت های آنان مغفول مانده است که باید احیا شود.

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی سابقه بالایی در امر تخلیه و بارگیری کالا داشته، خاطرنشان کرد: هدف از اعلام داشتن منطقه ای به نام منطقه آزاد ایجاد سرمایه گذاری، تولید و صادرات با تسهیلات بوده و برای اینکه بتوانیم تمام شاخصه های یک منطقه آزاد را داشته باشیم وجود منطقه آزاد انزلی در کنار مجتمع بندری انزلی موجب شده که مکمل یکدیگر در این موضوع باشند.

وی با اشاره به آینده روشن بندرانزلی تصریح کرد: با توجه به برنامه های راهبردی و استراتژیک ایران و روسیه در بخش کریدور نوستراک، آینده را بسیار روشن می بینم و باید هرچه سریع تر این کریدور شکل بگیرد هرچند هم اکنون با ظرفیت محدود نیز قابل شکل گیری و راه اندازی است.

 مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه اتصال راه آهن به دو بندر انزلی و اتصال بندر شهید شهید بهشتی چابهار به زاهدان زنجیره کریدور شمال جنوب را تکمیل خواهد کرد، اذعان داشت: با توجه به اینکه مجتمع بندری انزلی در محور این کریدور قرار گرفته افق روشن و رو به رشدی را خواهد داشت.

Share