در آستانه انتخاب استاندار؛

در پی انتخاب پنج رییس ستاد رییسی به عنوان استاندار؛ آیا گیلان ششمین استان خواهد بود؟

باتوجه به نگاه مثبت رییس جمهور به روسای ستادش، آیا گیلان ششمین استانی خواهد بود که رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در آن استاندار شود یا خیر؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تاکنون پنج رییس ستاد انتخاباتی حجه الاسلام رییسی در استانها، به عنوان استاندار انتخاب شدند، حال باتوجه به وضعیت مبهم گیلان در مسیر انتخاب استاندار، آیا رییسی دومین هتریک خود را تکرار خواهد کرد و گیلان ششمین استانی خواهد بود که رییس ستاد رییس جمهور در آن استاندار شود؟

به گزارش خط اول، وزارت کشور و هیات وزیران تاکنون استاندار ۱۶ استان مختلف را انتخاب کردند که در این بین محسن منصوری استاندار تهران، سید حامد عاملی استاندار اردبیل، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، محسن افشارچی استاندار زنجان و مهدی دوستی استاندار هرمزگان از جمله روسای ستاد رییس جمهور منتخب بودند که به عنوان استاندار در همان استان کار خود را آغاز کردند.

البته مهدی دوستی استاندار منتخب هرمزگان رئیس ستاد انتخاباتی «سعید محمد» بود که پس از عدم حضورش در انتخابات، مسئولیت ستادهای مردمی حامی ابراهیمی رئیسی را برعهده گرفت.

حال باید دید باتوجه به نگاه مثبت رییس جمهور به روسای ستادش، آیا گیلان ششمین استانی خواهد بود که رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در آن استاندار شود یا خیر؟

ناگفته نماند علیرغم جو ایجاد شده مبنی بر انتصاب نظامیان به عنوان استاندار، تاکنون فقط سه نفر به نام های سردار زین‌العابدین رضوی خرم، به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، سردار علی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی و سردار احمد محمدی زاده به عنوان استاندار بوشهر برگزیده شدند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در انتخاب استانداران این بوده است که تاکنون تنها چهار استاندار غیربومی در بین این ۱۶ استاندار وجود دارد و قاطبه برگزیدگان بومی هستند.

با همه این احوال باید منتظر یکی از چهارشنبه های هیات وزیران ماند و دید ایا ششمین رییس ستاد رییس جمهور به عنوان استاندار گیلان برگزیده می شود یا خیر ؟

باتوجه به اینکه دکتر محمد دوستار – رییس ستاد انتخاباتی رییسی در گیلان- بومی نیز هست، اینکه مورد اقبال کمیته تعیین استانداران قرار بگیرد نیز زیاد است.

لازم به ذکر است، تاکنون دو استاندار به نام های افشارچی (زنجان) و ایمانیه (فارس) از روسای دانشگاه ها انتخاب شدند و از این منظر نیز باتوجه به نگاه مثبت رییس جمهور به چهره های دانشگاهی، احتمال انتخاب دکتر دوستار که رییس دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان و ریاست دانشگاه پیام نور را نیز در کارنامه دارد، زیاد است.

Share